AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.395

Värdering 325 Cab -94

ma
279
martin_gbg
330i Cabriolet M-Sport -08
Hej!

Nu har jag köpt mig en ny cab och ska sälja min 325 E36 som jag ägt sedan 2004 då jag importerade den själv från Tyskland.

Lite nyfiken på vad ni anser att den kan vara värd och om jag ligger rätt i pris!

Bilen är i fint skick, 99,9% rostfri, normalt skick på inredning etc för bilens ålder. Bilen endast sommarkörd sedan 2008.

Utrustning enligt följande:
- Arkissilvermetallic
- Hardtop (i nyskick)
- Automat
- Elcab (semi-automatisk)
- Aerodynamikfront, original, dock ej M (ganska ovanlig!)
- Facelift njurar och sidoblinkers
- Vita blinkers runt om
- 18" M V-Eker 72 fälgar
- Vinterdäck på plåtfälg (gamla, men fint mönster)
- Parkeringscensorer bak
- Genomlastningslucka

Har lagt ut annons på Blocket igår för 43 000 kr. Är det för högt tror ni?

Tacksam för feedback!

/Martin
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Inget större fel på priset egentligen men med tanke på säsong tror jag du ligger lite högt. Men det är ju enklare att sänka än att höja. Tycker det verkar finnas ganska gott om modellen, så du har en del andra objekt att kriga mot. Ser att många sänkt men fortfarande ligger kvar med sina bilar. Är själv ständigt sugen på en cab, men att köpa nu för att i princip ställa in för vintern direkt...nja. Det lär nog ge sig ganska snart, får du ingen respons på annonsen så får du nog justera ned priset.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Är riktigt sugen på cab själv och har haft koll på priserna hela sommaren, din bil ser fin ut men du lär nog räkna med att gå ner i pris. Tror du får någonstans kring 35 om du har tur nu i slutet av säsongen, måste du bli av med den nu lär du gå ännu lägre.

ma
279
martin_gbg
330i Cabriolet M-Sport -08
Tack för era svar! Jag har ingen panik att sälja bilen, kan vänta till våren. Behåller priset så länge så får jag se vad det blir för respons! Tycker de andra på Blocket inte är riktigt lika fina heller ;)

/Martin
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Helt rätt, behåll den till våren om du inte får det du vill ha!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.