AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
806

BMW 320 IK 88 startproblem...

li
309
linlugg
BMW 320IK-88
Startproblem...

Har problem när bilen är kall eller stått någon timme, får mala på ett par sekunder mer än vad ska behövas... Verkar som den startar lättare i lätt lutning, går oftast igång direkt då.

Allt i tändning är fräscht eller nytt, nästan ny orginal btr + nya bränsleledningar och motorn går fint som den ska annars...

Funderar på om någon har råkat ut för samma fenomen? min tes är att backventilen i bränslepumpen inte håller tätt, så trycket försvinner fort när är avstängd.

Med vänlig hälsning,

Frederik

Länk

Sommarbilen

Länk
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Prova att sätta en manometer på ledningen så ser du om den håller trycket.

Annars kan du kanske kolla tomgångsventilen. Har för mig min var på det där viset då tomgångsmotorn kärvade. Jag tog loss den och dränkte den i 5-56 och lät den ligga ett tag. Sen var den ok.

///BMW - Was sonst!
li
309
linlugg
BMW 320IK-88
Tomgångsmotorn är bytt ett par gånger för att testa, men kan ju rengöra den ordentligt, men verkar fungera som den ska. Vad jag förstår, så aktiveras bränslepumpen bara på startläget - så är trycket dåligt så tar det väl ett par sekunder att bygga upp trycket...

Sommarbilen

Länk
li
309
linlugg
BMW 320IK-88
Ska tomgångsmotorn surra lite? Eller är dom helt tysta? Kommer ett surrljud från min, håller tomgången jättebra i allafall...

Sommarbilen

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.