AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
8.416

I väntan på leverans av min f10 520 dA

Sida 2 av 3
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Fast läser man prislistan noga finns det en tredje rad för sportväxellådan som har kryss för alla modeller. Fan, jag har nog blivit blåst av säljaren här för jag frågade specifikt om detta.
Go
1.567
Gorban
F20 118d M Shadow -18
Nu har jag kollat konfiguratorn, även den tyska, och man faktiskt inte beställa sportautomaten till 520xd och inte heller till 520i, 518d och 520d.
Na
135
Naab
F10 520dA -14
VW Golf Cab -12
Saab 96 2T Rallye -62
Komfortstolarna kostar, som jag läser prislistan, 17.500 kr om man har valt sport- eller M-sportpaketet, annars ännu mer. Säkert värda sitt pris för vissa men inte för mig. Jag hade hellre satsat de pengarna på en bränslevärmare.
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Dn annan iaktagelse som verkligen inte känns premium, man har tydligen inte sålt så många bilar som man tänkt dig innan LCI, så nu använder man de gamla framskärmarna med ett täcklock i plast där blinkersen satt.
Förhoppningsvis är detta bara på de först levererade demobilarna till handlarna.
Go
1.567
Gorban
F20 118d M Shadow -18
Knappast jhellstrom. Kostnaden för att ta fram nya pressverktyg är alldeles för hög så det kommer att se ut som det gör nu tills näsa generation 5-serie kommer.

Det finns redan mängder med bilar levererade till kund som har täcklocken. Dessutom tillverkar inte biltillverkare skärmar och lägger i lager. Det är just-in-time med endast ett litet buffertlager.
Märkligt för den här bilen tycker jag mig se ha sportautomaten
Länk

/Anders
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Gorban: oavsett skäl har jag då inte sett något liknande tidigare. Känns som man borde behållt blinkersen istället.
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Anders: Ja, helt klart har den bilen Sportautomat så det är väl den enskilde säljaren som inte vet riktigt.
Vad gäller konfiguratorn är det väl alltid fel i den, ta ex utökat instrumentalister som inte fanns med tidigare.
Go
1.567
Gorban
F20 118d M Shadow -18
Den länkade bilen har inte sportautomaten men paddlar som man numera kan beställa till den vanliga automatlådan. Så här ser sportautomaten ut:

Länk
Na
135
Naab
F10 520dA -14
VW Golf Cab -12
Saab 96 2T Rallye -62
Håller verkligen med om de fula "täcklocken" i framskärmarna. Och på M-sportbilarna blir det ännu skummare eftersom de numera får dubbla framskärmsemblem.
ne
26
ned1
520dT beställd
Jaha.... För min del blev det en snikmodell (tjänstebil)

520d touring comfort business edition med tonade rutor, 18" och sportratt

Hade suttit bra med en aut. men det rymdes inte inom 7,5pbb

Men jag blev förvånad att de kunde leverera på 5-6 veckor
ne
26
ned1
520dT beställd
får tillägga att 5-6 veckor är vad som sades från säljaren
får vänta och se om det stämmer
Na
135
Naab
F10 520dA -14
VW Golf Cab -12
Saab 96 2T Rallye -62
Ned1: Du kommer garanterat ändå har den bästa tjänstebilen jämfört med de andra som också fått handla för 7,5 bb. Gissar att det kommer att stå en och annan A4, V70, V60, Passat eller rent av Mondeo (usch) på er företagsparkering och då kommer du att känna dig stolt varje gång. Även om du inte fick automatlåda, skinn och vad det nu kan vara du ville ha. Även jag fick avstå en del utrustning jag ville ha men längtan är ändå svår :)
ne
26
ned1
520dT beställd
Hej Naab

Det tvivlar jag inte på.. Provkörde en A6 och hos Audi fick man mycket mer utr. men det kändes inte bra alls och jag gick tilll BMW provkörde och det var inget att snacka om (bättre på allt)

Det enda som sagt jag hade velat ha (utöver det jag skrev ovan) är Automat. Var också inne på LED dimljus men efter att jag tittat på konfigurator tyckte jag faktiskt att det såg bättre ut utan dimljusen..

Nu är det bara att vänta

Hoppas att du fått leverans av din bil
Na
135
Naab
F10 520dA -14
VW Golf Cab -12
Saab 96 2T Rallye -62
Nej jag väntar fortfarande. Någon av de första dagarna i oktober blir det leverans och just nu känns det orimligt långt dit :)
Na
135
Naab
F10 520dA -14
VW Golf Cab -12
Saab 96 2T Rallye -62
Härliga nyheter: I natt gick bilen på trailer från Halmstad till Danderyd så nu står den och väntar på tvätt och därefter är den klar för leverans. Tyvärr kan jag inte hämta den förrän på onsdag nästa vecka :( Men då jäklar!
ne
26
ned1
520dT beställd
Grattis

Jag är avundsjuk jag får vänta 1 månad till
Visa användare
148
Swensson
BMW E61 545i M-sport -05
Carbonschwarz
Hur vet ni var era bilar är? Har ni tracking no. eller räcker det med ordernr? Vart kollar man? Vad händer för spännande i just Halmstad? Omlastning?

Min ska ha tillverkats förra veckan. Vilken väntan! :)
Na
135
Naab
F10 520dA -14
VW Golf Cab -12
Saab 96 2T Rallye -62
Någon egentlig ordertracking (som tex jänkarna har) finns tyvärr inte i Sverige. Så jag sa istället till min säljare att jag är extremt nördig och därför vill ha löpande mejl om var i processen bilen befinner sig. Lyckligtvis förstod han mig :) Ja bilen går med färja till Halmstad där "det sista färdigställs" innan den ställs på motortransport upp till ÅF. Nu har jag fått reg. nr. också så nu saknas bara vinterhjul. Och så själva bilen då ...
Na
135
Naab
F10 520dA -14
VW Golf Cab -12
Saab 96 2T Rallye -62
24 timmar till leverans. Nu är det nära!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.