AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
969

Hur tar man ut en defekt el-stol?

DU
59
DUI JOSA
530i -01
Hej! Har ett akut problem med min elstol ( Förarstol ).

Problemet började med att när jag upptäckte att säkringen hade gått ( säkring 13 30A ). Så fort jag kopplar i säkringen så smäller den? Så det verkar vara nån kortis i stolen. Igår så påbörjade jag arbetet med att ta ut stolen, men körde fast rejält.

Min fråga är, Hur tar jag ut stolen när den är död? kommer bara åt dom bakre fästena till stolen. Går det att manuellt flytta stolen bakåt?? Blir galen då jag har en köpare på bilen som vill ha bilen bara jag fixar stolen. och när jag höll på felsöka genom uteslutnings metod ( drog ut en scart liknande kabel fram under stolen, petade in en säkring och säkringen small inte men så fort jag kopplade i " scarten " så small säkringen ). Senare igår när jag skulle ut å köra med bilen så såg jag att airbaglampan börjat lysa =(. lär ju vara relaterat till stolen?

Hade varit guld värt om någon har nått knep för att få ut stolen. eller om nån vet av någon duktig mekaniker i Luleå trakterna som kan göra det för en peng?

Är inte så sugen på lämna in den på bmw i Luleå då jag inte litar på dom, eftersom dom är bra på att " förstora " mindre problem = DYRT

Mvh Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.