|
|
|
|---|---|
|
Forskade på bmw.se och byggde ihop en kopia av min bil med samma spec men såg ingenstans att det gick att välja till "utökat instrumentkluster". Ingår det bara om man väljer till NAV på en ny f31? eller något annat? | |
|
Jag vet inte varför det är så men på Bygg din BMW så finns den inte med som separat tillval, däremot finns den separat i sälj programmet när säljaren bygger & beställer din bil...utrustningskoden är i alla fall 6WA - Instrumentkluster med utökat innehåll. Tycker den var väl värd sina 1700:- :) |
|
| Detta tillval borde vara standard. Utökade klustret lyfter kombit rejält. | |
|
Det borde alla gånger vara standard. Hade kunnat betalat mycket för det om jag uppmärksammat att det varit ett tillval :( Antar att jag inte är första som missar detta. Är det kört att göra ändringar på bilen som har Prel. datum för leverans vecka 39 tror ni?! |
|
| Kostar inget att prata med säljaren och försöka lägga till det... Min bil kom ca 2 veckor för tidigt(min säljare sa då att det är ganska normalt att de kommer lite tidigare) så försök prata med din säljare så fort det går. | |
|
Skadar inte att kolla som sagt. Men leverans v39 innebär ju produktion veckan som var nu typ. Och specifikationen låses allt ifrån några veckor till ett par dagar innan beroende på delar. Tråkigt. Bilar utan utökad instrumentkluster ser ju ut att härstamma från 90-talet. |
|
| Har fått säga till 4 olika personer som beställt F3x att lägga till det då de också varit helt ovetande och säljarna inte ens tagit upp det. | |
|
I konfiguratorn på bmw.se var de var det åtminstone tidigare så att man var tvungen att "lura fram" tillbehöret 6WA Instrumentkluster med utökat innehåll genom att först välja till Navigation Professional eller Adaptiv farthållare och sen ta bort densamma från konfigurationen; 6WA låg då kvar i specen... Jag har 6WA på min bil, det är definitivt mer informativt och ger ett högre visuellt intryck standardvarianten. Dock hade jag förväntat mig att informationsrutan skulle vara "heltäckande"...själva fönstret är större en standard men man ser tydligt att det är just bara ett lite större fönster med allt för tydliga kanter... /J.I |
|
|
Säljaren var ledig i helgen men jag mejlade och förklarade missen.. får se vad det blir för svar på måndag. Minns ej att jag valde till utökade i min f11a, fast kanske klokt nog var standard i dom? Håller helt med om att det ger en snyggare look än "pekaren", värd kostnaden många gånger om. |
|
|
Vad kostar det? /Johan |
|
|
1700kr Har en prislista framför mig nu och då står det att den tillfaller vid tillvalen 5DF/609/610 (aktiv farthållare,nav,head-up display) som tidigare nämnts i tråden. |
|
| Är den låst men ännu inte gått ut i produktion så skulle jag be honom dra tillbaka beställningen, därefter göra om på nytt... absolut värt lite extra väntan. | |
| Fick besked idag att den redan är byggd och kommer hem inom 3 veckor... så det blir att leva utan tills det är dags för ny bil igen. Inte så happy!! | |
| I F1x är problemet med det utökade klustret att en stor del av instrumenten påverkas och blir väldigt svårlästa med solen stående lågt bakom bilen. I F3x är det en liten men naggande god del som blir snyggare med utökat kluster. | |
|
Vilket fönster blir större? Är det skärmen på instrumentbrädan ( iDrive ) eller den mellan hastighetsmätaren och varvräknaren? Om det är så stor skillnad kanske jag ska försöka få det till min beställning och det nu inte är försent....... Har fått hintar om att bilen inte kommer förrän i dec suck.......... Kan det vara så lång leveranstid????? |
|
|
Här syns skillnaden: Länk Lite trevligare, ryms en del mer info och känns lite lyxigare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.