|
|
|
|---|---|
|
Hej alla eventuella bilköpare; Vill bara informera er om mitt köp av en BMW 325 06. I början av sept 2013 hos bil firman Skånesbilcenter I Malmö. Enligt handlaren Daniel Jaworski skulle bilen ha varit kontrollerad i deras verkstad att allt fungerade. Efter att jag hade köpt bilen började vår färd tillbaka med pärlan till Stockholm, och upptäckte att AC funtionen och kylan inte var tillräckligt inne I cupén. Efter några dagar konstaterade jag att AC var trasig, trots muntlig löfte från handlaren att funtionen var OK och fungerande vid försäljningstillfällen. Jag kan bara säga att varken hans 3 mån garanti eller hans ord var värd något. | |
|
Har du pratat med säljaren om felet? Vad fick du för svar? Bilen ser fin ut på bilderna! |
|
|
Hos annan handlare I mitt papper inför köpet för 3 mån garanti var AC exkluderad och jag frågade varför om det inte var OK och testat. Då tog de bort den exkluderingen. Har dock inte haft problem. Vet inte om just AC är svårbedömt att de gör så generellt. Om dom missar är det kanske 4-5 sålda bilar för att täcka ett enda garantiärende eller liknande. Kör dom till ARN också så det blir varningsflagg och de tappar affärer. Dags för nästa SVT-satsning - Arga ARN(om nu inte Plus återuppstår). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.