AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.207

Vid försök att svänga så låter det som att bilen ska falla ihop.

sq
1
sqarz
328ci coupe E46 - 00
Hej!

Jag är en ny kille här på AutoPower, blev rekommenderad av en vän att posta ett inlägg gällande hjälp och råd.

Igår när jag skulle ut och handla lite mat så ska jag backa ut från min infart, jag rattar ut fullt och backar ut, under denna process precis när jag ska ratta tillbaks så utbrister det ett skrammel, Jag blir paff och tror direkt att det är en rem som gått. Jag stänger av motorn och kollar efter '' tecken '' under huven, jag kollar alla främre remmarna, men det ser bra ut, jag blir uppmärksam på att ett av plast locken på motorn har öppnat sig ca 5 cm från sina clips. Men det ser inte ut som något fel under plasten alls. Jag sätter mig i bilen och startar igen, märker genast ett konstig ljud som låter mer om du gasar, låter som att något mjukt slår runt, jag försöker sedan svänga och märker då att hela bilen börjar vibrera extremt mycket, känns som att den ska gå isär när som helst. även när man gasar så låter det extremt konstigt. prövar att rulla fram på 1ans växel och det går felfritt utom att vibrationerna och ljuden fortsätter. Men kan inte förstå varför bilen vibrerar så här pass mycket när man rör vid ratten? Aldrig tidigare varit med om denna extrema typ av vibration.

Jag har inte den blekaste om vad det kan vara. Det första som slog mig var styrningen, servon?

Kan även tilläga att den knackade i styrningen innan då man svängde åt vänster.

Tacksam för alla tips!

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Vilket "plastlock" är det som öppnat sig?

Lägg upp en bild så blir det lättare att komma med förslag.
T ex. Länk
Sedan klistrar du in länken i ditt inlägg.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
co
8
conny55
323 ci cab 2000
320 ci cab 1994
det är nästan garanterat servopumpen
de har monterat en lamellpump på dessa modeller och lamellerna kärvar ibland å då låter det en hel j,,,l
bara att plocka ner pumpen o plocka isär den o göra rent å putsa spåren som lamellerna sitter i
ett lätt jobb som går snabbt
ba
40
bacooon
120d M-Sport -15
Jag har samma problem på min 330xda -08.
Dock skramlar inte min, men vibrerar en del. Men rätt var det är så är det tyst sedan kommer det tillbaka. Enbart när man typ kör sakta vid parkering.
Var förbi Bavaria Danderyd i fredags och lät verkstadschefen provköra,men han ansåg att det var normalt. Man blir lite tveksam på deras kompetens..
Visa användare
ProPro-medlem
13.405
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
@sqarz : Hur har det gått, har du hittat vad som var felet? Det har ju varit extrema vibrationer i två månader nu :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.