AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
2.130

Fälgar Audi A6

Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Jag sitter och kollar lite på en ny uppsättning vinterdäck inkl. fälg till min bil och undrar vad skillnaden är på alla dessa replikor som finns att köpa på blocket och äkta fälgar. Det är t ex dessa jag har i åtanke:

Länk

En annan sak, blir det alldeles för stötigt tro med 19" på vinterdäcken? Jag bor och kör i Norrland där det är mycket snö men ganska släta och bra vägar (åtminstone där jag brukar köra...). Har funderat på 18" men tycker det blir för litet och fult på en A6. Har 20" på sommardäcken nu. Är det stor skillnad på komforten de olika storlekarna mellan?
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
Jag hade A8 förut, med fantastisk luftfjädring (fast dyr att reparera).

Sommardäck på 20 tum, vinter på 18. Enorm skillnad! 20-tummarna var ju lite väl stötiga, 18-tummarna ballongkomfort. Så 19 blir nog perfekt!

De du länkar till är ju snygga, men tänk på att lite mera "bromsskiveskydd" (inte så öppna / bredare "ekrar") är bra, och lättare att hålla rent.

Kika på ebay.de för mera inspiration.

//CF, numera i en plutt-bmw
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Tack för tipset gällande "bromsskiveskydd". Då kanske dessa, som jag också kollat på, är bättre i just det hänseendet men det känns som de är jobbiga att hålla rena:

Länk

Men är det någon som vet om det är någon skillnad rent kvalitetsmässigt på dessa fälgar och orginalen? Är det något man bör passa sig för eller ha i åtanke?

Har ni några förslag på bra vinterfälg till en A6?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.