|
|
|
|---|---|
|
Bilen är en Bmw 740i automat 1999 (1998-10-17) Orienblau metalic med grå läder, importerad 2000-07 och har haft samma ägare sedan dess. Den har FULL historik med varenda besiktnings papper, Kvitto samt full stämplad bok. Rullat precis 14000mil. Navi, TV (analog), HiFi högtalare, proffesional CD, 2zon klima, lucka, komfortstolar med minne, aktiva stolar, el-gardin bak och gardiner i bakre sidorutor, Xenon, multiratt mm. Sitter 18" original BBS fälgar med bra däck, medföljer även 8st original 16" LM-fälgar med sommar samt vinterdäck. Ny besiktigad, ny skattad samt servad för ett par veckor sedan för 6-7tusen. Jag hade tänkte mig 69k som utgångs pris är det för lite eller för mkt? Mkt gott skick! Endast en liten rost fläck under bagageluckan samt lite lackskada på ena bakskärmen (går att fylla i) | |
|
69tkr låter för mycket. Rosten mellan bagagelucka och stötfångaren? Den kan dölja så mycket rost att hela plåten behöver bytas ut. Ett farligt ställe. Som jämförelse såldes min fars bättre utrustade (med bland annat bensinvärmare) 530ia-01 med strax över 15000mil för just 69tkr för 10månader sedan och den var helt felfri. 7serien har en svårare marknadssituation. 55tkr som utgång OM rosten går att åtgärda utan plåtbyte, annars 49tkr som utgångspris. Har du/ni de tyska pappren? Var köptes den i Tyskland, från en BMWhandlare? Mvh Stephan |
|
|
55-60 är den värd! |
|
| Skulle gissa på 40-45k som slutpris | |
|
Tyvärr ingen tysk dokumentation, rosten är endast ytligt dvs har "börjat" bubbla under lacken så jag tror den går att rädda ( hoppas på det iallfall) Abbe: 55-60k är ett bra slut pris om det slutar med det. Daniel123: har fått 50k i inbyte fast då måste jag köpa en bil i 100tkr klassen. Så 40-45 är på tok för låg för att jag ska släppa den. |
|
| Tyvärr säger inbytespriser väldigt lite om bilens riktiga värde vid en kontant affär, men jag hoppas att du får mer än vad jag gissar såklart, lycka till! | |
| Full historik utan tyska papper, hur får du ihop det? | |
|
Jag säger runt 40-50 en bra dag, snabb sökning på blocket antyder att hyfsade exemplar av faceliftade e38:or börjar under 30, denna bil är säkert finare så säg 40-50 men knappast så mycket mer tyvärr. Det är ju bara att kolla på blocket.se och försöka hitta bilar som är hyfsat jämförbara, och sen lägga sig under dessa.. |
|
|
Daniel123: menade bara att om jag får 40 så behåller jag den hellre :) jag HOPPAS på 50+ Kane: fullmhistorik har väll inget med köpeskvitto att göra eller hur? Annars har jag allt som behövdes inför regbesiktningen 2000-07 Jabbal: söker på blocket och får då billigaste för 71k samt en annan för 75K sen finns det inga andra facelift 740 med lägre miltal. Men jag hoppas nu på det bästa :) |
|
|
Mkt gott skick och rost är något som inte hör ihop...Rosten som "bara" är ytlig är nog värre än så..Synliga bubblor är alltid illavarslande, speciellt på ett sådant ställe som du har de... Mitt tips: Fixa rosten o andra små brister. Har du redig tur så får du runt 60 för den. |
|
|
3MW, förvisso, men det finns en som bara gått runt tusen mil mer än din för 45', och en som gått 18.000 för 39'. Finns även en 728 som gått 18' för 23.000kr. Tyvärr tror jag att marknaden för 99 av 100 bilar är sådan att man ska vara billigast för att få en chans till affär. Din bil faller tyvärr lite mellan stolarna, de flesta vill ha billigaste bilen och sen finns ett gäng som vill ha 110% toppskick och felfri historik. Jag tycker inte du bör jämföra den med andra 740 med lägre mil, jämför den med alla e38:or som gått under 20' och är i bra skick (samt facelift). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.