AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.176

iPhone snap-in adapter deaktiverar bluetooth

Hej,

Jag har en 520d facelift (-14) med bluetoothförberedelse professional, samt en snap-inadapter till min iPhone 4.

Jag har nu upptäckt att om jag "klickar" i telefonen i adaptern så avvaktiveras möjligheten att spela musik via bluetooth (den använder ju dockan istället). När jag dock tar ur telefonen igen så är musikfunktionen via BT fortfarande avstängd och jag måste in och trixa i menyerna för att slå på den igen.

Finns det något sätt att få re-aktiveringen att ske automatiskt så att man kan flytta fram och tillbaka utan krångel?

Tack på förhand!
Kr
205
KrilleKill
BMW 530e G30 -18
Det är nog tyvärr så det fungerar. Har man snap-in adaptern är det nog tänkt att man alltid ska använda den för streaming.
Måste passa på att fråga om Spotify fungerar för dig när du har mobilen i adaptern?
Tack för svar,

Segt, man vill ju kunna klicka i telefonen från tid till annan (när man behöver bättre antenn, när man behöver ladda etc) men i många andra fall bara låta den ligga kvar i fickan/(väskan.

Ja, Spotify fungerar fint om jag ser till att ha det aktiverat. Däremot funkar endast låttitel och att byta låt (dvs jag kan inte se några spellistor eller något övrigt interface). Bilen kan göra i princip exakt vad ett headset med en knapp kan göra.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.