AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.733

Sugen på e90 alt e91, borde man vänta tills den nya 3an blir vanligare ?

Börjar fundera på hur marknaden kommer att förändras nu när nya 3an börjar spottas ut och bli vanligare.. Vad tror panelen ? Kan det vara bättre läge våren/sommarn 2014 än nu ? Tycker det är många som lägger ut sina e9x just nu , kanske ska dessa köpa den nya , vad vet jag men som sagt..

Tycker fortfarande att priserna på e90 är höga men ändå verkar de bli kvar hos handlarna länge
Visa användare
360
tompathepilot
BMW 335i Touring M-sport -09
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost -15
Jag funderade som du innan och slog till på en E91. Jag hade som krav på M-paket, 335i, panorama, navigatorn och drag, jag ville även ha en LCI och då var inte F31 nåt alternativ ännu.

Dessutom är E9X grymt bra bilar utan barnsjukdomar, det ända är väl att de rostar som gamla franska bilar... Men det är ju så premiumsegmentet ser ut idag, halvkass kvalitet på kaross med mycket hög kvalitet på materialval på instrumentpanelen...

Snygga som fan och roliga att köra, jag skulle inte tveka på en E9X.

Mvh Thomas
Visa användare
ProPro-medlem
13.405
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Har själv börjat snegla på en E9x (i väntan på 4-serien), men jag är mer intresserad av E92 (Coupé). Men utbudet är riktigt magert :-( Det verkar mest finnas Touring- eller dieselmodeller. Funderar på hur utbudet kring E92 kommer att se ut närmsta tiden?
Verdi
Tror du tjänar ekonomiskt på att vänta tills F3X blir vanligare som begagnade. Det kommer att pressa ner priserna på E9X ännu mer. Är nog inget dåligt köp nu heller dock.
Vad tror panelen ? Kan det räcka med ett år ? Är den nya 3an vanligare då ?
Jag antar att många sitter och trycker på beställningen snart
Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Det är klart F3x är vanligare om ett år. På samma sätt är E9x billigare då. Dock är E9x ännu ett år äldre då.

Ett antal E9x har också hunnit skrotas och krockas under tiden så det är svårt att sia om tillgången. Gissningsvis har det börjar komma in ännu fler suspekta importbilar också eftersom Tyskland troligen har ett större överskott på dessa bilar än vad Sverige har.

Jag är otroligt nöjd med den moderna känslan i F31 och jag skulle nog kastat mig på tåget för E9x nu i så fall för den lär kännas ännu äldre om ett år. Hade en E90 EDE innan.

Gamla E61:an är ju toppmodern inuti jämfört med E9x. Om man sedan bara snackar körkänsla är det en annan sak, men som 320d-ägare ligger ett stort intresse på utrustningen :)
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Har du budgeten klar och vill ha en E9x idag så köp en E9x idag. Så klart kommer den falla i pris under året som kommer men som skrivs ovan kommer den också kännas 1 år äldre.

Jag tror det kan vara bra att inte vänta till just våren. Min känsla är att fina exemplar ryker snabbt på vårkanten eftersom bilköparsuget är större då. Det borde gå att göra en bättre affär under senhösten.
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Det är ju som vanligt. Den nyare modellen är dyrare och kanske något bättre överlag. Om det är värt det högre priset kan bara du själv avgöra. Värdeminskningen bör bli betydligt mindre i kronor räknat med en E90/91. I stort sett alla bilar sjunker 15-20% per år i värde.

E90/91 är en väldigt tight och spänstig bil som ändå rymmer hela vår familj. Fram tills nu. Barnen börjar växa ur baksätet och på grund av det ska vi byta till en 320GT snart. Därför är vår 325iT -09 till salu här på AP. Titta gärna på den ;)

"BMW six appeal"
Vad bör man rikta in sig på? jag hittade en 06a som hade gått 11000 mil samt en 07a som gått 16500 för samma pris, vill gärna ha sportstolarna... är man dum om man köper t ex denna? Länk!

den är ju väldig snikig utrustad, men jag vill åt motorn, bryr mig inte om skinn osv, bilen ska finnas i vår ägo tills den blir runt 14-15 år gammal.
Verdi
Sportstolarna är ett jättelyft tycker jag.
Verdi: Okej, jo jag ska försöka få tag på en med de, jag har sportstolar/skinn i e39an, blir dock gärna utan den här gången och inför matförbud i bilen istället.

Verkar vara jättefå exemplar som har navin dessutom, fick man bara skärmen om man beställde navin? inte som i e60n där den alltid följde med oavsett om man tog navi eller ej? Irriterade mig på det då vi hade e60 förr i tiden, tyckte om pdcn i skärmen..
bood: jättefin, men då vi ska ha två bilar samt köpa båt till nästa sommar så ligger din lite över budget, lutar åt något objekt för runt 100-125k
Jag tycker inte att sportstolarna tillför något. Däremot ser den riktigt snikig ut utan xenon.

Ja, bara E9x med navi har skärmen.

Jag hade helt klart köpt en facelift istället. Du behöver inte lägga till speciellt mycket. Tycker heller inte det finns någon fördel med att vänta. Exempelvis har E6x facelift behållit värdet bra trots att F1x funnits i över tre år och en lci finns tom på marknaden. Priserna på facelift är klart attraktiva, finns tre år gamla lci klart under halva nypriset.
Verdi
Epsilon har såklart fel. Sportstolar är ett måste. Iaf om man är över 180cm. :)
Visa användare
1.266
Stanic
Bmw 335CIA Cab M-sport -07
Audi A6 Avant 2,0 TDI -12
Seat Ibiza 1,4 TDI -08
Letar du bil endast via handlare ?
Verdi har uppenbarligen helt fel då jag några centimeter längre än 180. Däremot har jag inga besvär med min kropp;)

Prova komfortstolarna till E6x, F1x mfl. DET är bra stolar.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Xenon hade jag inte velat vara utan, måste vara katastrofalt dåligt ljus utan. Sportstolar - yes. Skinn, varför inte? Om du ska köpa båt, har din andra bil krok? Bra att ha vid båtägande. Likaså är det alltid en uppsida att ha en kombi i vagnsparken. Tycker jag.
Jo jag letar enbart bland handlare, är väl lite för feg för att lägga de pengarna på ett privatköp, vill gärna ha finans och lägga 20% och Då är det ju ganska smidigt med handlare även om dem också lurar en i grund och botten.

Sportstolar vill jag inte vara utan då jag får ont i kroppen av vanliga stolar utav erfarenhet. Skinnet är jag trött på , kallt på vintern varmt på sommarn, har svart skinn i vår e39 touring.

Men som ovan sa drag kan vara bra att kika efter , det verkar vara årsmodell som gör Priset och inte miltal / utrustning
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.