|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, tidigare i veckan när jag körde min 540 stod jag still vid ett rödljus, helt plötsligt fylldes cupen utav rök och det vällde ut rök ifrån motorrummet, det hela visade sig vara en kylarslang som det hade blivit en spricka i och som vattnet rann ner på avgasröret som skapade röken, testade att byta till en något "nyare" slang ifrån skroten och även den gick rakt av. Det ska tilläggas att kylarslangen sitter bak på motorn i mellan torpedväggen tempen är väldigt stadig är man kör och den kokar inte Någon som har råkat ut för samma sak att slangen ger upp helt och har något tips på vad problemet kan vara eller har några andra lösningar. Tack så mycket | |
| kan vara lyft i systemet som gör blir hård i slangen tur det är inte sj kylaren. | |
|
Hade också en liten spricka i en av där slangarna, de blir torra med tiden. Bytte till ny från BMW och passade på att byta den längre som också sitter där. De kostade 128 respektive 540 kr. Skulle tro att den du fick från skroten inte var så bra. Den kan också ha tagit skada när du drog åt slangklämmorna. Om du bara fyllde på med vatten utan glykol och det behövdes säg 3-4 liter så kan du få tryckproblem. Viktigt med tillräcklig mängd glykol för kokpunktens skull. Sedan får du lufta enligt konstens regler. Lätt på M60/62, förutom att det är lite känsligt att få till rätt nivå på kylarvätskan. Mycket vatten som expanderar när det blir varmt, så räkna med att få fylla på några gånger efter luftningen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.