AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.758

Värdering 535d-08 E60

Hej på er :)

Tänkte höra med er om värdet på min bil. Har den ute till försäljning hos en firma och priset är 239000:-. Den är absolut inte fullutrustad om det nu går att få det ;) Den har gått 9600 mil.Intresset har varit svalt/iskallt på den.Nu kanske jag är kinkig för den har bara varit ute i lite över en vecka :). Man tycker väl som köpare naturligtvis att priset är för högt och som säljare att priset är för lågt :)
Kul och höra vad ni tycker.

Mvh Mathias
Visa användare
1.266
Stanic
Bmw 335CIA Cab M-sport -07
Audi A6 Avant 2,0 TDI -12
Seat Ibiza 1,4 TDI -08
Är det den silver färgade?
Finns en -09 ute för samma peng med lite mer utr.
Fin bil annars
Visa användare
1.266
Stanic
Seat Ibiza 1,4 TDI -08
Oj det var visst en 525D sorry!!
Japp det är den silver färgade :) Tack :) ja den är fin men den är ju som sagt inte fullsmetad med lull lull. Men det är kanske för dyrt ändå...

239tkr för en normalutrustad 535d-08 är för mycket. Jag skulle tro du får gå ner åtminstone 20tkr, troligtvis mer.

Stanic: 525d var dyr för vad man får, om det nu är den här du tänkte på Länk utrustningen var inte imponerande även om den är ok i Sverige.

Är det denna 535d? Länk kul att den har gardiner, det gillar jag!

Folk måste verkligen var beredda att betala nypris för M-paket för annars är priserna åt h**lvete för dessa tre E60is Länk 239tkr för en 5-6år gammal E60 utan vare sig läder eller navigator. För 200tkr får man från en Tysk BMWhandlare en 535dAM-08 som bland annat har komfortstolar, navigator, aktiv farthållare och europlusgaranti Länk om det inte får de eventuella 535dköparna att åtminstone försöka pruta minst 40tkr så är de ju dumma, detta även om personen älskar svensksålda bilar och kan tänka sig att åka en mer spartanskt utrustad kärra.

Ett kortare svar är, går den inte i väg är den för dyr = sänk priset.

Mvh Stephan
Ja Stephan det är den. Du har kanske rätt....får fundera lite.

Mvh Mathias
Hej

Jag undrar om det är fel på bilderna, priset, årstid eller nått annat för bilen har varit ute sen början av september och det har inte varit 1 enda och tittat på bilen. Jag har fått några enstaka mail om dragkrok och om den är svensksåld plus några bytesförslag. Den är fortfarande inte den billigaste 08:an på blocket men inte ens den billigaste verkar bli såld. Har det hänt nått så folk inte vill byta/köpa bil längre.
Ja ja jag ville bara prata ur mig lite :):)

Mvh Mathias
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Tycker tyvärr du är för dyr. Tror också många letar touring. Svårt att få över 200 för en e6x idag då f1x gått ner ordentligt i pris..

Fin bil annars! :)
Tack RIBBaN_ :)

Fan om två månader till så är dom väl bara värda knappt 100000:- ;)
(Den är ute för 206000:-)

Mvh Mathias
Bilen ser väldigt fin ut. Relativt lågt miltal men höga driftskostnader (delvis pga åldrad drivlina). Finns många 535d ute till mycket lägre priser. Tror priset bör ner till 170'.
Visa användare
1.266
Stanic
Seat Ibiza 1,4 TDI -08
Har du inte bråttom så Sänk den med 5000kr för varje månad som går (?)
Mmm...man blir förkrossad......
Visa användare
1.266
Stanic
Seat Ibiza 1,4 TDI -08
Den här väckte mitt intresse men det är endast för den är grå,
Länk
Ja den är fin :). Men då är den 1 år äldre och dyrare än min....
dr
104
driftking
318d lci e91 2012
Den e fortf kvar.., efter 3 månader. Jobbigt läge för bilhandlarn.
Jag fick i varje fall min såld till slut och till det priset som driftking länkade till...
"Edit" driftking länkade inte till ngn bil utan Stanic gör det....:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.