|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Vad är det som är svenskt med en volvo? Volvo är ju lika svenskt som IKEA. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
| Både Volvo och IKEA är väl tämligen svenska om man ser till den allmänna uppfattningen, sen att ägarstruktiren är en annan tror jag inte påverkar den biten så mycket. Volvo har ju dessutom mycket utveckling, tillverkning samt huvudkontor i Sverige så jag tycker inte man är helt fel ute om man beskriver det som ett svenskt företag. Sen är det förstås en flytande gräns... Någonstans går förstås en gräns, men jag kan tycka att det blir en närapå filosofisk diskussion. | |
| Vad som är svenskt med Volvo? Det är ett svenskt bolag, våra svenska ingenjörer utvecklar bilarna som byggs bland annat i vår svenska fabrik. Ungefär 20 000 svenskar arbetar varje dag för Volvo, som anställd, konsult eller underleverantör. Och svenskare blir det, nu blir de helt oberoende av andra fabrikanter då de i Sverige och med svenska ingenjörer utvecklat en helt egen motorfamilj samt egen plattform. Så det tycker jag är hyggligt svenskt och det tycker jag vi ska vara stolta över. | |
|
Här är specsen på en X5:a som var med i kortegen. Länk Vad betyder "S983A MODELLJAHR EXPORT Dummy-SALAPA"? |
|
|
Naikon: Att den tionde tecknet visar vilken årsmodell fordonet har. WBAFB51036LU56711 I detta fallet är det en sexa = modellår 2006 BMWbilar som går på export till bland annat Syd och Nordamerika, Gulfstaterna och Korea har alltid årsmodell i chassinumret. Det går att specialbeställa sin nya BMW med S893 om man skulle vilja. Mvh Stephan |
|
| När och varför flyttades tillverkningen av BMWemblem från Cromtryck i Eskilstuna till Gotland? | |
|
Portugals presidentpar besöker tydligen Sverige och jag kunde inte låta bli att ta en bild på denna fina BMW 760iL (E66). Länk Förutom diverse Volvo S80 och Audi A6 som användes för att förflytta entouraget såg jag även en bepansrad X5 som jag tror användes för att transportera kronprinsessparet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.