AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.333

Solskydd till e61 Touring

_m
274
_martin_
BMW 523iA LCI M-Sport Touring -07
Någon som har bra tips på solskydd till en BMW e61 Touring? Ungarna gnäller att det är ljust hela tiden men är inte jätte sugen att tona rutorna. Vet ej om det går att eftermontera BMW`s orginal solskydd!? ..kostar säkert en rejäl slant också isåfall!

Om ni har några bra tips så skriv en rad!

//BMW-För dig som älskar att köra
Solarplexius, kanske?

Länk

Annars kan man ju köpa färdigskuren avtagbar solfilm...
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Till min F11 har jag löstagbara solskydd i svart nät. De är BMW orginal och de är perfekt anpassade för fönstret så att man kan snäppa dit dem utan sugpropp eller liknande. När man inte använder dem så kan de vikas ihop och läggas i ett fodral. Kostnad ca 1200 kr.

Jag har för mig att det finns likadana till E60/E61.
_m
274
_martin_
Gorban: Är det till bara till sidorutan bak eller är det även till de små fönstren på bakdörren?
Snäpper man bara dit dom eller ska det vara några clips eller liknade också? Är dom tysta..dvs det är inget som sitter och skaldrar?
Kan man öppna rutan när dom är monterade?

/Mvh Martin

mi
195
michael561
BMW 118iM -17
Det finns solskyddsnät även till E61. De täcker hela sidorutan inkl de små fönstren och finns även till bagagets 3 rutor.

Det följer med små clips som man monterar runt fönstret så att man kan knäppa av och på solskydden efter behag. Skallrar ska de heller inte göra, de sitter ju fast i de små clipsen och sedan är själva nätet i tyg.

Man kan absolut hissa ner sidorutan med dessa monterade, har för mig att max hastigheten för att köra med de monterade och rutan nere är typ 90km/h.
Go
1.567
Gorban
F20 118d M Shadow -18
De jag har behöver inga clips. Det är en tunn ståltråd som ramar in dem så de spänns ut och sitter fast ändå. De täcker hela sidorutan inklusive den lilla rutan.
Go
1.567
Gorban
F20 118d M Shadow -18
Gå in på BMW:s tillbehörskonfigurator och sök på solskydd så finns där mer info.

Länk
_m
274
_martin_
Den där som man snäpper fast utan clips verkar ju bra, ska kolla med BMW!
Hittade detta kitt annars:

Länk

/Martin

Rh
133
RhinoThue
BMW 530xd (F11)
De där var inte så tokiga. Jag har fabrikstonade rutor från b-stolpe och bakåt men baksätespassagerarna vill ha solskydd ändå. Synd att det inte fanns till främre sidorutor också där minsting sitter i vår bil. Klart snyggare lösning än Hello Kitty skydden som sitter nu, dessvärre skiljer det ju 1331.- i pris mot ett tvåpack med katten på :)
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Jag har de från NM-motorsport i min E39a. Riktigt bra är de.
De som sitter i bagagerutan samt sidorutorna bak snäpps fast och sitter perfekt. Lätta att ta bort.

I bakdörrarna sätter man två plastclips med självhäftande tejp i överkant. Efter några dagar med bilen parkerad i stekande sol (stackars bil) lossnade de. Jag bytte klistret o de lossnade igen... Man bör nog vara beredd att sätta en klutt epoxy där för att de ska sitta kvar.

Riktigt bra att man kan hissa ner rutorna och ha kvar solskyddet, dessutom åker det inte in getingar o sånt där bös även om rutan är nere.
_m
274
_martin_
Ja dom verkar vara bra från NM-MOTOSPORT! Är nog samma som orginal men då får man ju bara till sidorutorna bak för samma pris!

/Martin

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.