|
|
|
|---|---|
|
köpte nyligen en E36 för att ha under vintern efter att ha kört den i kö så märkte jag en ordenligt dunkande i bakvagnen. första tanken var direkt Silentblocken så köpte nya och bytte de gamla såg dåliga ut så trodde verkligen att detta var orsaken. men när jag körde igen efter de så slår det likadant tyvärr och det slår endast när man släpper kopplingen hårt eller slirar på kopplingen men gasar man på lite och kör som vanligt eller motorbromsar hårt så är det tyst. har läst något om att diffens främre fäste kan gå av och ge detta fenomen | |
| Det låter mer som att det är den bakre diff-bussningen. Hade samma fenomen på min e46 som du beskrivit. Det är lätt att kolla om du ber en kompis sitta i bilen och släppa upp kopplingen lite försiktigt med handbromsen i. Då ser du om det är den som glappar. | |
|
Vad gäller det för modell? Jag kollade på en ritning och det ser inte ut som på e46 riktigt. Men om du kollar här Länk så tror jag att det kan vara bussning 14 som är felet. Vart det främre fästet till diffen sitter vet jag inte. Men nummer 14 tror jag är det bakre. |
|
|
Den främmre bussningen är nr:4 på bilden Länk men ja som sagt jag får nog lägga mig under bilen och rycka och kolla lite närmre |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.