AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
407

Mail angående lösenord?

20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Jag har fått mail ett antal gånger om att jag har begärt att få mitt lösen ord skickat.Det är bara det att jag inte har begärt det.Vad beror detta på?Är det tekniskt fel eller är det någon som försöker få tag i mitt lösen ord?Är det fler som har råkat ut för detta?
Jo
233
Jomu
528iA Touring -00
Maila till BMWpower och fråga. Det finns säkert någon logg.

Joachim
Gr
624
Greger
535 -89
518i -87
har hänt mig oxå några ggr senaste månaden.....
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Är det lösenordet till BMWBörsen eller Forumet?

Det vore väldigt intressant för mig om ni som råkat ut för detta kan maila mig privat och uppge exakt datum (med timme, minut, sekund) då dessa mail kommit till er, så ska jag göra djupdykningar i loggarna för att se om det är systematiska intrångsförsök.

Alltnog är det utformat så att lösenordet bara mailas till rätt ägares e-postadress.

Mvh
Tommie, BMWPower
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
e-post: tommie@bmwpower.nu

Mvh
Tommie, BMWPower
Gr
624
Greger
535 -89
518i -87
lösenordet till forumet....
Hej Tommie,

detta har hänt mig en gång utan att jag bgärt det.

"From: "BMWPower Forum" <forum@bmwpower.nu>
To: <gustav@bmwm5.com>
Subject: BMWPower Forum - Lösenord
Date: Tue, 6 Aug 2002 11:52:50 +0200
X-OriginalArrivalTime: 06 Aug 2002 09:52:51.0186 (UTC) FILETIME=[071C7D20:01C23D2F]

Du har fått detta mail eftersom du har begärt att få
ditt lösenord för BMWPower Forum skickat till dig.

BMWPower Forum:
Länk

Tack för att du använder BMWPower Forum "
sh
820
shu!
525i -91
Kanske nå volvo raggare som försöker hacka oss... ;>

// Giv en olle! å gär`n rivar!
Apo
Bästa sättet är och kolla från vikket ip nummer mailet kommer ifrån och spårar (om ditt mail program visar ip nuffran dock, alt info om smtp servern)... annars är det ENORMT LÄTT o skicka mail med någon annans address.. t.ex kalle.anka@disney.se .. och enda sättet och se om det är fakemail är att kolla upp smtp servern alt ip nuffran..
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Apo,
Mailet kommer ju från våran server. Begär man att få sitt lösenord skickat, så kommer mailet naturligtvis från BMWPower-servern. Det är inte den som gjort något fel, utan den dator som klickat på begär-lösenords-länken, och fyllt i någon annans användaruppgifter. Det är därför jag behöver datum och klockslag för att gå igenom loggarna "bakvägen".

Så tro nu inte att ip-numret på mailet är boven i dramat.

Mvh
Tommie
Så här kan det gått till.
När jag var ny på forumet och inte alltid kom ihåg mitt nick/lösenord så skrev jag in det nick jag trodde jag hade och bad om att få lösenordet skickat till mig.
Efter ett antal försök utan att få något mail, så kom jag på att jag faktiskt hade ett mellanslag i nicket.
Detta kan ju innebära att någon annan fått mailet med sitt lösenord till SIN mail.
När jag väl hade fattat vad jag själv pysslade med så fick jag mitt lösenord till MIN mail.

Mvh.
Micke Olsson
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.