AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.193

skakig tomgång

Er
91
Erik _328
Bmw 325 e90
Hej,

Min 328 går lite konstigt på tomgången emellanåt. Oftast är det när motorn är varm. Tomgången blir för låg och det skakar från motorn. Vid ett tillfälle dog även motorn när jag frikopplade. Jag har läst lite i forumet och har förstått att det kan vara luftmassemätaren? Till saken hör den att jag bytte ena strålkastarglaset och hade då bort insugsbälg och andra delar som hör till insuget. Jag funderar på om det kan ha blivit en läcka som gör att den drar tjuvluft och som därmed gör att tomgången spökar?

Misstänker att det är skadligt för motorn när den inte går som den ska på tomgången, som tur är är det ju lätt att ge mellangas när man närmar sig en korsning;)

Tips mottages tacksamt!
Mi
562
Micro68
325 Touring -09
325 Coupe´ -10
Kolla grejorna du tog bort så du inte har tjuvluft någonstans eller glömt att sätta tillbaka något.
Er
91
Erik _328
Bmw 325 e90
Hej,

Har bytt gummibälgen till luftinsuget och nu går den som den ska igen. Dock lyser varningslampan att antispinn är urkopplad konstant. Någon som vet vad jag kan tänka ha "kommit åt" när jag bytte gummibälgen?
Kolla så sekundärspjället som används av ASC är inkopplat som det ska, dvs elkontakten till lägesgivaren samt wiren till spjällmotorn.
Er
91
Erik _328
Bmw 325 e90
Hej!

Tack för hjälp. Vart sitter "sekundärspjället"?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.