|
|
|
|---|---|
|
På bilens första besiktningen i vintras, så sa dom att jag hade felkod P0597?! Jag Googlade på felkoden och det verkar vara något med termostaten till kylvattnet. Bilen går bra, men tyckte nog att det inte blev riktigt varmt inne i bilen, när jag körde med full värme. Det skulle kunna vara så att termostaten är öppen hela tiden och det är därför som jag inte får varmt inne i bilen. Jag får inga felkoder på instrumentpanelen. Förr i tiden så kunde man se motortemperaturen. Såg man någon förändring, så var det troligen termostaten som hade gått sönder. På min bil verkar man inte kunna se motortemperaturen :-( Jag kontaktade BMW bilverkstad och det enda dom kunde göra var att köra en diagnostik på hela bilen och det skulle kosta 1700 kr !!! Va, fann ? Jag vet ju inte ens om det är ett riktigt fel på bilen. Då sa dom att jag kunde ju byta termostaten utan diagnostik och det skulle kosta ca 2500 Kr (arb 1200 kr + 1300 kr material). Det känns konstigt att byta termostat, när jag inte vet om det är fel och lika konstigt att göra en diagnostik för 1700 kr , när jag inte får något larm på instrumentpanelen. Vad ska man göra ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.