|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, När funkar BMW Remote App till våra bilar? /Daniel | |
|
Jag fick besked om att det ska lanseras i september, hoppas bara de menade 2013... ;-) Väntar med spänning, vill kunna fjärrstarta värmaren, google send-to-car etc... |
|
|
Okej, haha, ja vi får hoppas på 2013 :) Tack! |
|
|
Samma här - även om vi inte får alla finesser som i ex Tyskland så är det ett stort steg framåt för oss BMW-ägare här upp i norr. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Låter toppen, vad är det för grundtjänster man kan räkna med då? Behöver man uppgradera sin mjukvara om man har en helt ny bil? | |
|
Fredrik, nä, men du måste ha prenumeration på tjänsterna. Och navigation installerat (som Gorban påpekade i en annan tråd) ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Den här länken ger en överblick av vad som finns tillgängligt - dock är inte allt aktiverat i Sverige. Och tro inte den svenska hemsidan hjälper dig - den visar status för 2010... Länk ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Nu finns My BMW Remote apen att ladda ner och BMW conected drive portalen på svenska! Registrering på www.bmw-connecteddrive.se |
|
|
Skrev med fel konto ovan... kanske går att ta bort? Fräckt! Installerat och klart :) Men var inte mycket man kunde göra? Står det såhär på er också? 1 NXLXXX Status: Aktiverad Remote Services inaktiverade |
|
|
Intressant... Först, tack för tipset Danne! Tyvärr kunde jag bara starta tjänsten men inte lägga till något fordon; min bil "har ingen mobilteleenhet" enligt siten. Klart att den har - nu har jag skickat mail till BMW SE om detta - få se om det går att "flytta" en bil från Storbritannien till Sverige... ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Har samma status efter min registrering, stod dock att det kunde dröja lite innan "remote services" aktiveras. Än så länge är det lite tomt i portalen, men det kommer säkert mera. Förövrigt ber jag om ursäkt för den bristfälliga stavningen i mitt inlägg ovan, iPad-sjukan. Narvselius, Vilket tips hänvisar du till? Vill också veta... :-) |
|
| Broschyren som finns länkad från portalen är fortfarande den gamla från 2012 och inte uppdaterad för nya tjänster i Sverige. | |
| Narvselus: läste en tråd här nyligen om en som hade köpte en importerad bil som hade navi professional och alla tjänster från Tyskland. Tydligen gick det inte att registrera om bilen så att den sågs som svensk av systemet. Låter ju lite konstigt. | |
|
Gorban - jepp, läste också den, men jag vill gå till botten med detta så jag kör igång nu. Iofs har jag det bra eftersom utbudet i UK är bättre, men det är likväl bra att veta hur man skall göra. Jag menar, det händer ju att folk i Europa flyttar från ett land till ett annat - BMW måste ha tagit höjd för detta, annars är det ganska så pinsamt... ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Jag kan nu aktivera "remote services" i portalen och komma åt betydligt fler inställningar. | |
| Funkar här också, dock är det lite segt..? | |
| Måste det vara en årsmodell 14 lci? Vart registrerar man sig. Mvh Stefan | |
|
Stefan, Om det finns till ditt fordon (beror på tillverkningsmånad) så registrerar du dig på www.bmw-connecteddrive.se. Du behöver chassinummer på din bil. Danne Kan du lägga till smartphone under "hantera smartphones"? |
|
|
Japp! Allt funkar klockrent. Dock är det lite segt, väljer jag tex tuta 2 gånger så tar det 20-40sekunder innan det händer något. |
|
|
Stefan, Poduktion efter mars 2013 samt nödvändig utrustnibg, då ska det fungera. Tillverkat före mars 2013 samt nödvändig utrustnibg så ska man via sidan jag skrev om innan kunna ansöka om dessa tjänster. Vet inte om det stämmer eller redan är möjligt, sidan verkar vara översatt från den brittiska och kanske är inte allt aktiverat ännu i Sverige. Info ovan är från FAQ på sidan. |
|
|
Skumt, Något funkar inte under "hantera smartphones" för mig... Kan heller inte lägga till säkerhetsfråga. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.