|
|
|
|---|---|
|
Hej Har läst trådar och försökt nollställa min serviceindikator utan succe. Har en 523i LCI-08 med automat och startknapp. Har inte lyckats lösa detta med de guider som jag sett. Möjligen gör jag fel. Någon som gjort detta och vet hur man gör? //Hans | |
| Vilken intervall gäller det? | |
|
Btw, dubbelkollar bara :) Håll startknappen som du skulle starta bilen UTAN att hålla ned bromsen. Då kommer alla ECU att vara vakna = tändläge 2. |
|
|
Kommer att gälla för oljebyte + allmän kontroll. Har testat innan men får bara fram olika versionsnummer på mjukvaran etc om jag försöker göra som instruktinerna säger med att få fram det s.k tändningsläget och hålla nollställningen för trippmätaren intryckt. //Hans |
|
|
Har du tändläge 2 i då? Inte bara clustret menar jag. Tryck en gång för tändläge 1 och ännu en gång för tändläge 2. Du märker på fläktar mm då tändläge 2 är i. Antar att du kikade på nåt liknande som denna Länk |
|
|
Tackar, nu fick jag upp menyn. nästra fråga då. När man resetar, ställer den in sig själv då eller skall man mata in typ miltal eller liknande mot nästa service. |
|
| Den ställer in de inställda intervallen själv. Man måste ha särskilda program om man vill ändra intervallen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.