AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.865

Xenon konvertering Hella 3003

Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Är det någon som har prövat att konvertera Hella rallye 3003?
Får lampan plats? Själva plasthuset är ju lite smalare än Bosch big knick. Känns onödigt att beställa konverteringssatser om det inte passar ;)

// Erik
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
När jag konverterade ett par Hella 3000, fick jag göra hål i mitten bak på lampan och dra ut kabeln den vägen, men med en gummipackning runt kabeln gick det rätt bra.

BMW CS #5206
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
Jag körde med en varmluftpistol bak på höljet och med handtaget på en stor skruvmejsel tryckte jag ut plasten så lampan fick plats.
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
Smart Corzair. Får se hur jag gör, min chef har beställt en ny lastbil åt mig men snålar på ljuset. Så jag funderade på att konvertera extraljusen själv. Det blir ju inte många hundringar.

Christer, funkade det att använda de medföljande tätningarna?

// Erik
fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
Jag har konverterat tre st Hella 3003, funkade utmärkt att använda tätningarna som följde med. Ingen komplicerad operation i det stora hela! Jag borrade upp höljet i bakkant för att få plats med lampan, lät dock smartare att köra med varmluftpistol och trycka ut plasten.
AC
288
AC Cobra
535dT X-Drive 2013
Jag har konverterat ett par såna lyktor på en firmabil med slimballasterna placerade INNE I själva lykthuset!

Alltså bara 12v in i lyktan, in igenom original hålet. Detta fungerar även på NBB 225 (har gjort det på mina egna). Det trixiga är att man måste placera (slim)ballasten och den lilla "dosan" på ett visst sätt för att det ska vara möjligt. (Har bild på hur man ska placera dom inne i hella 3003)

En nackdel med det är ju att du blir av med både lykta och xenonkit om någon klåfingrig jäkel är framme... :)
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
Ac Cobra >> Låter ju intressant, har du möjlighet att lägga upp bilden så jag får se? Lär väl inte finnas 24v slim ballaster dock :/

// Erik
AC
288
AC Cobra
535dT X-Drive 2013
Ska försöka fixa det imorgon då jag kommer hem :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.