|
|
|
|---|---|
|
Tja! Tänkte höra med er hur era nivåmätare för motorolja i E9x bensinare beter sig, min visar vid kall motor OK! (nästan fullt) sen efter att jag kört 2mil visar den att jag ska fylla på olja. Är detta stora spann normalt även för er andra? Jag ska också tilllägga att de tar ca 100mils körning innan bilen ber efter 1liter olja, bilen ryker också VÄLDIGT mycke vid gaspådrag efter att tex stått 2min på tomgång. BMW verkstaden sa först att motorn va slut, sen sa dom att den inte va slut å inte drog nån olja. jag tror dock bara dom inte orkar felsöka ordentligt, tex gav dom upp vid ett liqdown test då dom inte fick dit utrusningen. Komptest och stift sa dom va galant, men dom vägrar inse att den faktiskt drar 1l olja på 100mil, röken går inte att förbise så därför har jag nu filmat detta inför nästa besök Bilen har gått 10'000mil | |
| Exakt samma på min 320 2.0. Bra komp, 14-14,5, ljusa fina stift, bra avgasvärden på besiktning. Däremot väldigt högt tryck i vevhuset trots att vevhusventilationen är helt bortkopplad. Ryker efter att varit lågt belastad ett tag. Klart är att trycket i vevhuset måste orsakas av att något inte sluter tätt, typ kolvringar. Ska tilläggas att i mitt fall händer det bara när den är varm. | |
|
Nivåmätaren på oljan stämde perfekt 0,9L olja fattades efter 94mils körning. De låter som vi har samma symptom och det sitter ju samma 2liters block i våra bilar. Ska in på ytterligare felsökning efter 100mil till så rimligtvis om nån vecka eller 2(tur försäkringen täcker alla hutlösa kostnader). Då ska dom även ha beställt upp verktyg för ett ordentligt test på kolvringarna, återkommer med svar. |
|
| Jag skulle vara väldigt tacksam för att få veta hur det går för dig! Min har gått lite längre och jag får stå för kalaset själv! Går och ruvar på hur jag ska göra. Ett som är säkert är att det blir dyrt. Var övertygad om att BMW gjorde stabilare grejor | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.