|
|
|
|---|---|
|
Hämtade precis ut min 320D Touring X-drive idag och jag blir inte klok på hur det egentligen förhåller sig med att styra Iphonen via USB uttaget. Läser jag manualen så står det ingenstans att det inte ska gå. När jag ansluter telefonen med standard Iphone USB sladd så kopplar den inte ihop sig med bilen. Är det något jag glömt kryssa i utrustningslistan? Kan nämna att jag inte har Bluetooth professional utan endast standard. Tacksam ifall någon kunde reda ut begreppen! | |
| Utan Bluetooth Professional tror jag att du måste köpa BMWs adapterkabel för att kunna ansluta din iPhone. | |
|
Är det per definiton givet att telefonen ska gå att styra bara för att det finns en USB-anslutning? __________ Mvh Grelle |
|
|
Nej det är inte givet! Det som är förbryllande är att det står både i den digitala manuelen i iDrive och i pappersmanualen att det går att koppla in en iPhone. Däremot så står det inga förbehåll för vilket multimediasystem man måste ha. Det gör det ingenstans i manualen utan den upptar alla varianter. Därmed min fråga om jag kanske inte valt till det som krävs?!? |
|
|
Lånar tråden lite: Jag har problem med att ljudet hänger sig efter ett tag när jag kör via usb-sticka eller bluetooth på en f30, nån som vet vad som ? |
|
|
Hittar inget direkt svar, men är det kanske en sådan här jag behöver? Länk |
|
|
Har inget direkt svar på frågan men en sån där BMW Y-kabel har jag liggandes sedan jag använde den i min tidigare E91:a för att koppla upp en Iphone 4. När min F31 levererades fick jag med en BMW original USB-kabel (utan AUX-anslutning) för anslutning av den Iphone 5 som jag har nu (blev överraskad över att jag inte blev tvungen att köpa kabeln av BMW för dyra pengar). Kan inte se hur kabeln i sig skulle medföra skillnad i funktionalitet och hur styrningen av telefonen sker. /J.I |
|
| Nåväl! Jag har beställt en kabel för 69 kr inkl frakt. Får se vad det kan ge. Återkommer när den anlänt! | |
|
Nu har kabeln kommit efter lång tid med Hong Kong mail. Funkar galant! |
|
| Jag beställde också via ebay för nån månad sedan, fungerade klockrent! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.