|
|
|
|---|---|
|
tjenare! Jag har nyligen köpt min första BMW! och mina tankar är nu, varför har jag inte köpt bmw tidigare? En god vän till mig är BMW- entusiast och övertalade mig då jag skulle byta bil. Nåväl hittade en BMW, 325 årsmodell 2006 med riktigt generös utrustning. M-paket, utv, inv och chassiet. Stora stereon och stora navin. Kort och gott, jag är riktigt nöjd! MEN har EN fråga och ETT problem. När jag går in på communication på navin så får jag ett meddelande att telefon inte är installerad. Men ingår inte handsfree i komfortpaketet? Om inte, finns det någon modul som passar ihop med navin? Till mitt problem. Jag har en tänd motorlampa, felkod 0012: insugslägeskamlägesgivare - sen. Jag har fått givaren bytt av jarls bilservice men efter 2 dagar tändes den igen. Kan kamen ha flyttat sitt läge? eller ännu värre, är vanosen på väg att ge upp? Bilen går som en dröm! svarar fint och har en normal tomgång. Någon som kan ha någon fundering eller rent av svar på mina frågor? Tack på förhand! Stefan | |
| Lägger den upp samma felkod efter att givaren är bytt är det antagligen så att kammarna ändrat läge, Har själv varit med om exakt samma sak! | |
| Fiscon har bra bluetooth system till din bil! | |
|
Tack för svaren grabbar! Jag skall kolla felkod imorgon och visar det sig så får jarls bilservice justera kammen eller möjligtvis något med kedjan? Bilen har bara gått 10100mil. Hoppas inte att doktorn är allt för dyr! Jag skall även kolla in den nämnda blåtanden. Tack ännu en gång! Kommer att återkomma med svar! |
|
|
Då har jag fått nya felkoder! Inte alls som jag trodde att den gav samma felkod som innan.. Kamaxellägesgivare intermittent och vanos aktivering. Kan det vara så att jag fått bytt till en givare som inte funkar i bilen? Jag kanske skulle gett fasen i att byta givaren och justerat kammarna istället? |
|
|
normalt sett börjar man ju inte i den dyra änden när man ska "testa" sig fram till fel :P Vanos koder är ju annars rätt vanligt, har själv bytt vanos solenoid på avgas sidan på min, 15min jobb hemma på uppfarten och gör något roligare för den tusenlapp du sparat |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.