|
|
|
|---|---|
|
Hej, Är ny här. Men tänkte att här kanske någon vet. Har en F11 uttagen för 26 månader sedan. Sedan en månad fylls den sakta med vatten. Där man har fötterna höger bak. BMW Göteborg vägrar ta i det eftersom nybilsgarantin har gått ut med 6 veckor. Kostar ca 5000 tror de att laga. Tacksam för förslag. | |
|
På min F10 2012 så hade plastskyddet innanför dörrklädsen släppt så det samlades mycket vatten i dörren som sedan rann ut på marken när man öppnade dörren. Det brukar också kunna rinna in vatten i bilen när det skyddet är trasigt eller har släppt. Mvh. Mathias |
|
|
Tycker att du skall prova att prata med dem igen. Hänvisa då till konsumentköplagen. Läs gärna på lite innan. Lycka till! MvhHåkan |
|
|
Tack för era svar. Tyckte jag gick ganska hårt åt dem idag. Men de hänvisar bra till två års garantin. Inte mycket vilja att hjälpa där. Min fylls med vatten även när dörren är stängd. Vilket plastskydd menas? /Erik |
|
|
Om det är som på e39 så sitter det en tjock mjuk plastskiva över hålen i dörren bakom dörrsidan... Den dämpar buller och tätar för vatten som läcker in från rutan. Släpper med tiden i nederkant vilket gör att det kommer in vatten i kupén. Lätt o billigt att laga själv men jag hade fan inte velat stå och grotta med det på en ny bil. Om det nu är det som är fel. |
|
|
Hej, här kan du läsa lite om vad du har för rättigheter: Länk Här står det också att: Du har rätt att reklamera i tre år efter köpet. Skriv ut texten i länken och visa upp den för dem. Mvh Håkan |
|
| Tack återigen. Ska ge mig på dem. | |
|
Fel som uppkommit efter 6 mån räknas automatiskt som ursprungligt fel. Annars har kunden bevisbördan. BMW hade vägrat garanti om det så hade varit 1 dag över. Hörde att garantianspråk måste vara åtgärdade inom tiden, inte bara anmälda. |
|
| Hur gick det? | |
| Jo jag håller på Bent Bil i Halmstad verkar lösa det på garantin. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.