|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har köpt dessa angeleyes med vitt, nästan lite ljusblått sken. Länk Vad ska man ha för H7-lampor till för att få lika/liknande färg? | |
|
Dessa blev jag intresserad av också: Länk |
|
|
Bäst ljusutbyte, och samtidigt ganska "vitt", får man definitivt med högintensitets-lampor. Ger upp till 90% mer ljus än standard H7! De jag provat är Osram Nightbreaker och Philips Xtreme Vision - bra båda två! |
|
|
Då får man inhandla någon av dessa högintensitets-lampor. Jag skulle behöva byta ut eller polera upp linserna också. |
|
| Men ok, då är ju fortfarande frågan om det verkligen blir vitt ljus av dessa olika alternativ till lampor. Man vill ju ha både rätt färgtemp och bra halvljus och även helljus givetvis. | |
|
De Osram Nightbreaker jag har använt är lätt blåfärgade i glaset över och under gödtråden (om man håller lampan med toppen uppåt). Det gör att det ljus man ser när man tittar på framlyktan ifrån sidan blir blåare. Skulle man titta på ljuset rakt framifrån (vem gör det?) så är det ofärgat. Det gör att man inte tappar något ljus framåt pga av färgningen utan att det är bara ströljuset som är färgat. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.