AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.114

Hitta partnr till spegelfäste på 740d E65

Ha
289
Hamilton1974
E65 740d -04
944S2 Cab -89
Jag försöker hitta partnr till vänster yttre spegelfäste då det har börjat ärga och färgen flagnar.
Det är "triangeln" märkt med 5 här på realoem: Länk

Tyvärr hänvisar bara numret 5 till en skruv i den här skissen...

Nån aning om vad det kan heta på tyska ifall man ska söka på ebay.de?
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
misstänker att du inte kan köpa bara den trekantiga biten utan måste köpa hela kitet med spegelhus också.

En komplett spegel på ebay kostar under 40 euro vid en blxtkoll nyss.

Eftersom du ändå måste plocka ner hela dörrsidan för att kunna byta så kanske du lika gärna kan lämna in den du har på lack?

Niklas

Fransosen
Ha
289
Hamilton1974
E65 740d -04
944S2 Cab -89
Har bara hittat själva spegelhusen på Ebay, inte fästet (trekanten). Var och hur sökte du?

Ska kolla med en bra lackfirma men har för mig att jag hört tidigare att det är väldigt svårt att få det snyggt och hållbart när metallen börjat oxidera.
Ha
289
Hamilton1974
E65 740d -04
944S2 Cab -89
Bara för att jag sade så hittade jag såklart ett par stycken när jag sökte nyss... ;)
Dock inte billiga... €175-330... :(
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Lacka metall har man gjort i alla tider, det är en fråga om underarbete.
Jag hade nog lagt pengarna på att lacka till båda så de blir fräscha!
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Jag sökte på Mirror BMW e65.

Kollade iofs inte på annonsen i detalj men nog borde det gå att få billigare än de priser du såg. Beror lite på om spegelglaset är standard eller autodim med antar jag.

Risken är väl ganska stor att även det nya fästet börjar strula. Så jag skulle lämna in de du har på lack här i Sverige. Som Japmax säger så är dom ju lackade från fabrik och gör man rätt så ska det väl hålla ett par år till.

Har du förrresten kollat på www.bildelsbasen.se eller www.laga.se ? Dom har ibland även delar till sjuor.

Niklas

Fransosen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.