AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
982

BMW 518 E34 Centrallås slutat fungera !?

Be
42
Beemer92
518 E34 -95
Hej. Mitt centrallås slutade fungera plötsligt igår.
För att låsa bilen har jag alltid använt nyckeln på bakluckan och låst på de sättet, då har hela bilen låst sig. Har även kunnat låsa och låsa upp med fjärren på nyckeln, fast har då alltid fått låsa bakluckan manuellt. Bilen har larm. Jag kan låsa via förardörren tror jag, men då kan jag inte låsa upp på samma sätt utan att larmet går eftersom jag inte larmar av den med fjärren.. Vart med om detta förut! Så vill inte ens testa eftersom jag inte har möjlighet att larma av den som det ser ut just nu.

Gick som vanligt och skulle låsa hela bilen genom att låsa i bak, men det händer ingenting. Har försökt låsa med fjärren på nyckeln men är helt dött?

Jag har kollat säkringar. Kan nån centrallåsmotor ha gett upp? Vart sitter dessa grejjer? Jobbigt att inte kunna låsa bilen när man ställer den! Bör även nämnas att de har vart lite knåpande med att låsa bilen jämt, man får trycka några gånger på knappen innan bilen låser sig/låses upp. Men låser jag via bakluckan som jag alltid gjort så borde ju centrallåset gå i, så misstänker inte batterierna i fjärren..

Tacksam för svar.. Mvh Beemer92
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.