|
|
|
|---|---|
|
Jag har obalans i framvagnen när jag bromsar in mjukt i lite högre farter, 90 km och uppåt. Det skakar i ratten men bara när jag bromsar mjukt, trycker jag på hårdare så försvinner det. Bromskivorna är bytta runt om fram för ca ett år sedan och bak för ett halvår sen typ. Det känns inte riktigt som om skivorna skulle vara skeva tycker jag, då brukar det oftast bli värre ju hårdare man bromsar och nu blir det bara bättre ju hårdare jag bromsar så jag misstänker något annat i framvagnen men vad? Jag har ryckt och känt på alla leder och stag men det är svårt att känna för hand om något är glappt så det behövs bytas. HAr även ett knackande ljud någonstans då man kör på sämre vägar, typ spindelled eller krängningshämmarglapp men hittar som sagt inget som är dåligt när jag letar, tips någon? | |
|
Hur länge sedan var det som framvagnsdetaljerna (bärarmar, bussningar, leder och stag) byttes? Jag hade motsvarande problem och varken jag eller meken kunde hitta några egentliga glapp, men efter jag bytt delarna (bärarmar med leder, styrleder, bussningar och pendelstagen) vart allt stabilt igen. I mitt fall var det troligen så att alla bussningar och leder var lite dåliga och tillsammans gav de för stort flex men man kunde inte se på en enskild detalj att den var sliten. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Jag har bytt båda krängningshämmarstagen får några år sedan, och ett hjullager för typ 1,5 år sedan, annars är det inget som är bytt. Bilen har gått ca 12000 mil så det är ingen långmilare än... | |
|
Brukar bli dags runt de miltalen att byta bärarmar med bussningar och spindelleder. När man ändå är där och skruvar samt ändå måste göra en hjulinställning efteråt, kan man passa på och byta styrlederna också - det är liten merkostnad. Kolla hos claus-autoparts.se han har bra priser på kompletta kit för hela framvagnen. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Mm, såg den länken i ett annat inlägg när jag gjorde en sökning, ska testa att hänga på gamla bromsskivorna igen då jag har dom kvar, var iaf ingen obalans med dom på så prova går ju få se om felet försvinner.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.