|
|
|
|---|---|
Kelimutu |
Nån som har ett bra förslag på hur man har en baslåda i en touring utan att den tar så mkt plats? Jag kan tänka mig basrör eller reservhjulsbas - men inte en stor baslåda. Det måste vara lätt att ta ur, alt reservhjulsbaljan, blir det nåt bra ljud med en sån? Jag har ett bra framsystem. Tacksam för förslag och synpunkter! 325&Mazda RX-7 =roligt! |
|
Tag kontakt med en bilstereofirma och hör. Jag har för mig att en 6:e gradens basreflex inte behöver vara speciellt stor och den spelar kanon om man har ett bra element med rätt storlek på lådan. Då blir det kanon! Mds fyrkantiga 12" bas spelade förvånansvärt bra för de pengarna som den säljs för nu kan jag säga. Kolla in på www.mds.se Lycka till! /Fidde |
|
Kelimutu |
Såna häringa 8" basrör, typ bazooka, är de bara leksaker eller? Jag är inte jättekreäsen och har ALDRIG haft separat bas överhuvudtaget, så om det dunkar lite mer än bara framsystemets 5,25:or så är jag nöjd.... 325&Mazda RX-7 =roligt! |
E30poppe |
Om du inte e så petig vad gäller ljud kan ett bas rör vara en bra ide... |
|
Hej "Kelimutu" om där lite händig och har tillgång till garage så tycker jag att du ska plasta en baslåda i din reservhjulsbala . Tar "ingen" plats och ger garanterat välljud och rätt volym . kan även tas ut om man ska på långsemester. Har plastat själv i min egen och det är ett kul helg jobb ! Eller om du inte har några större krav så blir du nog nöjd med en baskanon . Men köp inte det bliligaste eller ex. pioners plast lådor , då blir du missnöjd . MVH TONY ///M3 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.