AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.081

Strul med "bordmonitor 16:9"

Mr
177
Mr_OK
325Ci Cab -01
Som rubriken lyder. Skärmen startar alltid dock så händer det att ibland kommer det inget ljud ur varken radio, navi eller CD.
Ibland lever cd-spelaren sitt eget liv. Den hittar inte skivor eller matar in skivan men det kommer inget ljud fast radion fungerar och jag får ut ljud ur radion?

Går det att sätta in en Dynavin iställer om det visar sig vara fel på bordmonitorn? Läste någonstans att det inte går om man har 16:9 skärmen bara om man har 4:3.
Och om det går, funkar Dynavin med Harman/Kardon paketet?

Mr
177
Mr_OK
325Ci Cab -01
Då jag har ägt bilen i bara 3 dagar så tar det lite tid innan man hittar saker och ting ;)

Tydligen så har förra ägaren tagit bort CD-växlaren och installerat en Dension 300 istället.
Problemet med ljudet var tydligen en glappkontakt i koppling till någon typ av box som sitter vid basen under hatthyllan (letat bilder och det ser ut som H/K förstärkaren).

Jag har dock kvar problemet med att bordmonitorn (16:9) inte läser cd-skivor (har testat brända och original). Det konstiga är att bläddrar jag i menyer så får jag upp "TAPE" i displayen, men jag har ingen kassettspelare och i menyn för växlaren så styr jag Dension. Varför läser inte bordmonitorn skivor?

Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Tror nog du har en kassett, tryck på knappen uppe i högra hörnet ;-)
Densionprylen sitter väl istället för växlaren. Tror du behöver koppla ur den.
Mr
177
Mr_OK
325Ci Cab -01
Nej, det sitter en CD innanför skärmen men den vill inte läsa skivor jag stoppar in där (har provat med originalskivor och brända skivor).
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Åh fan skumt.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Det kan inte vara så att någon bytt ut din monitor från 4:3 (eller 16:9) med bandare till en nyare enhet? En enkel fix är isf att du får min finfina 4:3 med bandare så kan jag, om än motvilligt, ta din 16:9-enhet.
Mr
177
Mr_OK
325Ci Cab -01
Nej, enligt utrustning specen så är den utrustad med stora skärmen från fabrik.

Får nog bli en tur förbi BMW i Helsingborg och fråga dom.
Mr
177
Mr_OK
325Ci Cab -01
Glömde tillägga att den var utrustad med stora skärmen och cd från fabrik.

Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Hur ser du det? I specen står väl bara "Navigation system Professional S609A"? Det är samma för 4:3 som 16:9.
Mr
177
Mr_OK
325Ci Cab -01
Tidigare ägare har varit måna om att spara all historik samt att den har fått följa med till nästa köpare så jag har all historik på bilen, så långt bak som till nybilsförsäljningen. Därför har jag fått med specen som BMW hade på bilen när den stod i nybilshallen.
Där står det "Navigationssystem Professional, bordmonitor 16:9 mit CD und CD-Wechsler".
Mr
177
Mr_OK
325Ci Cab -01
Problemet löst tack vare följande tråd Länk :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.