AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.491

Svart grill istället för kromad på Silverfärgad E46? Snyggare, vad tycker ni?

bl
521
blade80
E46 330xiA, 2001
Hej,

Jag ville snygga till fronten på min Silverfärgade E46 touring, så jag satte dit angel eyes. Nu funderar jag på att sätta dit svart grill och kolfiberemblem också. Vad tycker ni andra? Vad blir snyggast?

Jag köpte ett billigt blåvitt emblem till huven fram för det var så fult, men nu efter två år så måste jag köpa något emblem av bättre kvalitet så då funderar jag på om det blir snyggare med svart vitt eller kolfiber och vitt plus en svart grill.

Jo och en sak till, nu när jag har vita led angel eyes, vad köper jag för H7 lampor för att få samma vita färg? Köpte nya på biltema som skulle vara vita men det var dom inte alls. Är det dom med blått glas eller hur vet man?
Pe
79
Pelle.A
320i, M-tech II, 2005
Personligen tycker jag att du ska köra på original , svarta njurar till den färgen funkar sådär, likaså emblemet. Kör original.
Hade bilen varit svart eller mörkgrå hade det funkat med svarta njurar och kolfiber-emlem.
Verdi
Kör på original. Ser bättre ut.
hb
323
hbengtsson
E91 325iA Touring
E36 328iA

Gräsligt fult. Finns inget (bortsett från kjolpaket och vingar) som drar ner helhetsintrycket på en fin BMW så mycket som svarta njurar och dito emblem.

MEN! Detta är vad jag tycker och styling är i hösta grad personligt. Så frågan är...vad tycker du själv?
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Jag har svarta orginal performance njurar på min 130... men den är vit.
Tveksam till att svarta njurar passar till nån anna färg än vit.

En absolut förutsättning för attd et ska passa med svarta njurar är iaf. att man har en bil med "shadowline"-lister... så det inet sitter krom runt rutorna osv.

/Jonas
Smaksak såklart... Men jag får alltid nån slags koreansk lågbudgetvibb av en BMW med svarta njurar. Tycker att det förstör bilens utstrålning totalt.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Har svarta njurar på min svarta 730D M-sport med shadow line. Jag gillar det :)
He
381
Hero02
Audi A4 2018 S-Line
Jag väntar själv på att mina svarta njurar som jag beställt skall komma.
Jag har en svart bil med shadowline.
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Ett av de absolut största identitetsutmärkande dragen för en BMW är ju faktiskt de kromade njurarna. Så att byta ut dessa mot svarta eller f ö andra färger eller material (Kolfiber) tycker jag är att sabba en stor del av bilens identitet.

MEN, då det gäller tycke och smak så finns det inget rätt eller fel. Om du tycker det är snyggt ska du självklart byta till dessa detaljer. Vad jag tycker är liksom irrelevant :-)

Själv skulle jag inte göra det och då är jag annars galet förtjust i BMWs Performance utrustning som är i kolfiber. Har hela deras sortiment på caben. Nu finns det inte original kolfibernjurar men jag skulle dra gränsen vid dessa trots min faiblesse för kolfiber.

Niklas

Fransosen
bl
521
blade80
E46 330xiA, 2001
Då kommer jag behålla originalutseendet. Blir att beställa nya emblem fram och bak i alla fall då så i alla fall dom två sakerna är nya.
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Det hadlar ju helt och håller om tycke och smak. Jag har svarta njurar på båda mina Bmw och tycker det ser mycket bättre ut än krom. Men båda mina bilar är mörka, och jag skulle nog inte byta om jag hade ljus lack. Där tycker jag krom är snyggare.
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Där ser man vad smaken är olika :-)

Båda mina bilar är svarta och eftersom båda har blank shadowline (kommer inte på rätt ord just nu) så är det bara njurarna som är kromade och det är i min smak så himla snyggt mot den svarta lacken. Ja jo, jag har kromade taklister på sjuan eftersom det är en lång och det är snyggt,

Jag skulle däremot tycka att det vore snyggare med svarta njurar på ljusa bilar, just för kontrastens skull. OM jag skulle valt annat än kromade vill säga.

Niklas

Fransosen
mr
37
mr.e46
BMW 330ci e46 -02
Jag har svarta njurar på min silvriga e46: Länk

Men då har jag mycket annat svart också som fälgar, blinkers, tak och speglar.
Ma
87
MartinN
iX Xdrive40
218D GT
135i cab -08
F800GS -13
Finns blå "kolfiber" emblem också :) Rätt färger men lite anorlunda
Svarta njurar får mig att tro BMW har kass kvalitet på sitt krom. Det ser ut som en vanvårdad bil. Men det är åtminstone bättre än att gå så här långt Länk

Om man vill ha något annat än originalemblem kan man väl ta ett sånt här Länk det är åtminstone humor:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.