|
|
|
|---|---|
|
Tjo, vad tror ni min BMW kan vara värd? BMW 528i E39 -96 Manuell Montrealblau-metallic Helläder M-sportchassi AC Normalt extrautrustad 3 ägare inkl. mig. Namn+tel.nmr till tidigare ägare. 23.000 mil Väldigt bra servad enligt komplett servicehäfte. Stått i garage i 3 år, ej vinterkörd då. Sommardäck 17" 235/45 mycket mönsterdjup Vinterdäck 15" 205, också bra mönsterdjup +Går jättebra, all utrustning fungerar. Väldigt fräsch interiör. - Rost på baklucka och en liten fläck på skärmkant. Vad tror ni? Är 25.000:- för mycket? Snarare runt 20.000:-? | |
| Skulle säga runt 20000 kr om den är skattad och besiktigad och den är fullt fungerande och någorlunda vibrationsfri | |
|
Ska i så fall säljas efter att den besiktigas nu inom snar framtid. Skattat i januari. Absolut fullt fungerande och helt vibrationsfri. |
|
|
Runt 20000kr är väl vad en någorlunda frisk tidig E39 528 kan betinga... Det som säkert stör en del är väl rostfläckarna, vilket inte heller är onormalt för denna modell... Så ja, kring 20000kr skulle jag också gissa, men sätter du ut den för 20 papp så blir antagligen slutpriset lägre (pruta vill "alla"). Prutmån på minst 10% bör man alltid räkna med. Mvh Janne. |
|
|
Ok, tack för svaren! Förväntade mig kanske mer då den förutom rosten är i väldigt fint skick med all historik, få ägare, bra s.o.v-däck. Synd att rost ska vara ett sånt problem på de annars fantastiska E39. |
|
|
Nu är ju det vi skriver här mest kvalificerade gissningar och det skadar heller såklart inte att prova lägga ut den för mer...det värsta som kan hända är antagligen att du får förvänta dig längre tid innan bil och pengar byter ägare. Får man inte sålt(dött i luren) så sänker man priset.Enkelt! En frisk E39 528 är annars "mycket bil för pengarna". Mvh Janne. |
|
| Tänker precis som dig Janne T. Tack för svaret. Skadar ju inte att prova. | |
|
Jaha, vad har man gjort för fel nu då? Länk Satte 25.000kr istället för 20.000kr som ni rekommenderade, tänkte i prutmån då jag förväntande mig att folk skulle vilja pruta. Men har inte fått ett enda samtal. Bara en turk som ville byta mot en "Merca AMG"... Annonsen står ju ut lite mot de andra turkstylade E39:orna med 15 ägare, så jag förväntade mig iaf att någon intresserad skulle ringa. Får väl prova att sänka till 20.000kr om några dar... |
|
|
Det är ju nuförtiden inte såna bilar som direkt springer iväg på beg-marknaden. Ser ut som din annons legat ute i ca 2 dagar, och lite mer tålamod måste man nog ha. Kan helt enkelt vara så att ingen just nu letar efter en sådan bil i din närhet. Har ingen ringt om en vecka, då hade jag sänkt priset. Personligen hade jag lätt vart intresserad av den för runt 20 om jag sökt en E39, så det ska väl inte vara en omöjlighet. |
|
|
Tack för tipset. Ja, jag antar att jag har lite brist på tålamod. Är van vid att folk ringer på en gång när jag lägger ut annonser... Avvaktar lite då! Tack! |
|
| Beror i stort på priset skulle jag säga, absolut ingen omöjlighet att få ut det du begär men för de pengarna får man nästan en faceliftad E39 och för de flesta är då valet lätt. Tycker inte E39 är mer svårsåld än någon annan bil. Själv har jag haft 5 st E39:or innan min nuvarande M5 och samtliga har sålts efter max ett par dagar på blocket, genom att sätta ett bra pris direkt och inte ha betalt så mycket från början så att det inte svider, snarare lite vinst i snitt trots att jag haft dom ett tag :) Senaste jag sålde var en manuell 530i Touring -02 23000 mil förra året, fick jag 36k för vilket var mer än jag betalade, såldes samma dag som jag la ut den. Innan det var det en 540i/6 -97 20000 mil som jag hade i två år, betalde 45k och fick 37k 3000 mil senare, såld efter en dag tror jag. | |
| För 4 år sedan köpte jag en nästan likadan som din för 21.000 kr. Tror du har lite högt pris, finns massor till salu dessutom. För övrigt sålde jag den i våras för 10 men då hade den sunkat ned sig rejält i karossen. | |
|
Jag sålde min 528 Touring -98 för 15000:- för några månader sen. Mycke utrustning , bla Navigation , telefon , PDC drag mm Även rost på bagagelucka och någon skärmkant. Tog ca 2 1/2 vecka innan den blev såld. Inte en enda som ringde , bara mail och sms. ( köparen och jag hade telefonkontakt när det var dags att bestämma dag för provkörning ) |
|
| Länk | |
| Antar att jag hade lite dåligt tålamod... såldes nu för 22.000 | |
| Grattis, det är ett bra pris :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.