|
|
|
|---|---|
| Fattar inte varför BMW inte gjort längre bältesfästen till bältena i baksätet på F31:an? Sätter man i en Isofix stol så är det hopplöst att låsa bältet!? Kan man förlänga de själv på gt vis utan risk? | |
| Jag har inget svar på din fråga men kan bara hålla med om att de är irriterande korta. | |
| Läste precis f30post att man kan fylla hålet med några bitar memory foam, givetvis under låsmekanismen. Detta ska ge några cm | |
| Tack för svar! Har du en länk möjligtvis till tråden på F30post? Var får man tag i memory foam någonstans. Har aldrig hört talas om det... | |
|
Länk Inlägg #12 Memory foam är ett gummimaterial som håller formen efter tryck, men det lär funka med ett gammalt liggunderlag eller liknande. Syftet är att motverka att bälteshållaren åker ner när man trycker på den. Som jag förstår det så är problemet som störst när man använder "booster seats". |
|
| Ait... Tack för hjälpen! Lutar åt en ny provkörning av trean för utvärdering om detta skulle fungera... Annars får det bli en GT eller X3.... | |
|
Finns inte förlängningssladdar för bilbälte till BMW? Dvs en kort stump på några dm bilbälte med hona i ena änden och hane i andra änden som kan klickas i i bältets vanliga hondel - sen gäller det att passa in skarvarna så de hamnar rätt på barnstolen. Tror jag hört om detta till SAAB - en vän behövde en sådan förlängare för att bältet skulle nå runt hans amerikanske välväxte chef. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Glömde säga att jag sälv kör isofix i E46an. Nyaste barnstolen till storkillen är hyfsat smidig trots isofix-fästen. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
| Sant! Så skulle man ju självklart kunna göra. Känns lite B att man ens ska behöva göra det dock... Fördelen är att man får åka 3:a :) | |
|
Håller fullkomligt med om att detta är en miss från BMW. När man väl fått dit stolen iisofix fästen är det nästan omöjligt att få bort den från sdan där bältesöglan sitter mot mitten av baksätet. Är det någon som hjar en bra lösning på det??? Vänliga Hälsningar Björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.