|
|
|
|---|---|
|
Hej Har byt till ebc racingbelägg rundt om på min Bmw 550 e61 2007 och kört en reset och det gick bra bak men fram gick den från 6000 till -15000km och kan inte reseta den igen, för den hoppar bara tillbaka till -15000km hela tiden kommer fram till KM_ _ _ _ och allt . Hoppas på snabbt svar | |
| byt sensor | |
| Måste jag byta varnaren fast att jag byta bromsarna innan det var dax,dvs innan lampan tändes??lampan tändes i samband med att jag försökte återställa? | |
| japp | |
| ok hur kommer det sig? | |
| ohm-antalet på din bef varnare fram stämmer inte överens med bilen förväntade ohm vid en återställning. | |
| När ska folk lära sig att söka i forumet ist för att göra ny tråd :P Denna är täckt 100ggr om ^^ | |
|
Tack för svaret och sorry jag tyckte jag sökte ganska bra men om den har varit upp 100 gång så fel av mig men tack ändå |
|
|
Hej Att ohm talet ska ha nått med det hela att göra köper inte jag. Givaren är väl av typ på eller av? Men visst, jag kan ha fel. Jag hade samma problem med att nolla bromsbackarna fram. Jag kör mer eller mindre bara långkörning med bilen så backarna hade ca 75% kvar då varningen för att byta backar dök upp, ville därför bara nolla och köra vidare. Blev samma som för GOODAlien. Tillslut använde jag CarSoft och nollade där 2 ggr och nu står det 60000 km (om jag kommer ihåg rätt). Har kört en vecka och nedräkningen har börjat, så prova att nolla med datorn, CarSoft eller kanske INPA. _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
|
Här är en annan tråd som startades för nåra dagar sen med samma ämne. Länk richo här på forumet har studerat lite ang dessa slitagevarnare eftersom han själv haft de problemet ^^ Tro de fanns nån bra länk med i tråden också. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.