AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
3.100

Var och provkörde en 118i idag som betedde sig underligt

Vi var idag och körde en 118i på Hedin bil i Borås , bilen hade m-paket , gått 11000 och var en 2005a
Tyckte den såg okej ut men när vi åkte iväg med den kände jag att den gick underligt på något sätt dessutom var det något som ven om den..

Vi stannade till för att den andra personen skulle få testa bilen , då hade jag bara kört i ca 3-4 minuter i 50 km/h ... Hade inte pressat den alls och motorn bör knappt ha varit varm efter denna korta stund, jag går förbi grillen på bilen och känner en lukt av bränd olja och ser även hur det ryker ifrån grillen.. Så jag hoppade in för att lämna tillbaks bilen igen snabbast möjligast, då ryker det även in vit rök i kupén genom fläkten ..

Är detta vanligt på 1-serien (blev avskräckt)
Vad kan det ha varit för problem ?
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Det kan ha varit vakuumpumpens packning som var dålig så att olja rinner längs motorns baksida och ner på avgasröret, motorn har den svagheten men den packningen sitter ihop med ventilkåpans packning och byter du denna skall problemet vara löst. Det borde gå på en 750-800:- cirka.

//Bjersér
Okej här är bilen iaf Länk!
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Varför inte låta Hedin Bil åtgärda bilen och återkomma och provköra den igen om du är intresserad? Såg att den saknar Automatisk klimatkontroll, har bara AC.

Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Det där är väl inte M-paket? Ser ut som något eftermonterat spoilerpaket, men inte ser original ut sådär?

corzair
Volvo V70 - 12
det är korrekt, är inte M-paket på den bilen.
Nu efter era kommentarer är jag inte längre intresserad av bilen.
Luktar illa med ev eftermonterade spoilrar plus att säljarn pratade om m-paket..
Upplevde dock bilen som sänkt , den var väldigt direkt i styrningen
Det paketet är ett "Aerodynamik-paket". Det fanns när 1-serien var ny & innan M-Paket fanns till den. Dvs original fabriksmonterad spoiler fram & bak. Ser lite udda ut.

Published 4 September 2004 MAC
Enhancing the already distinctive look of the new BMW 1 Series, an aerodynamic package is now also available for the range. Featuring a new front spoiler design, rear valance and additional spoiler extending from the top of the tailgate, the 1 Series can now be ordered with an even more commanding presence on the road.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.