|
|
|
|---|---|
|
Tänkte fråga om en sak till när jag ändå är här. När jag startar min bil då den är varm går den alltid igång fint. Men när jag startar den då den har stått någon dag så är den ofta ganska kinkig. den tar i alla fall 8 varv med startmotorn innan den går igång. Däremot händer det att den startar absolut direkt någon gång varannan vecka, då den är kall. Men då hörs något konstigt ljud som låter som ett skrikande eller typ som en vattenspridare. | |
|
Dålig bensinpump kanske! Mvh |
|
Esa |
En chansning men ändå, kolla bränslefiltret. Knutstorp 1.16.35 Gelleråsen 1.24.50 Kinnekulle 1.09.10 Anderstorp kort 1.06.44 lång 2.04.30 |
borgmastaren |
Hade liknande problem, nästan... Helt plötsligt en dag så startade inte min bil. Hel konstigt, det var lite kris då jag skulle gå på jouren (brandman) om 1 timme & var inte hemma ännu. Ringde en BMW-verkstad, han klurade lite sen tipsde han mig om att slå med ett vedträ på bensintanken!!! Låter helsjukt, men jag gjorde det, och vips så gick den igång. Han förklarade att det var relativt vanligt att bränslemotorn inte orkade vrida runt om den stog i fel läge. Jag köpte en ny och då gick det skitbra. (Mekonomen ca.1600:-, 2 års garanti, funkar bra) |
|
Min bensinpump byttes av förra ägaren precis före jag köpte den, för ett år sedan, så det kan inte vara den. Ska pröva att byta bränslefliter, det är nog ett bra tag sen det gjordes senast. Mannen från vidderna! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.