|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har bara en snabb fråga, skulle byta skivor och belägg bak på min BMW e46 320 -02. Fick dock se att handbromsbackarna satt dåligt då bromskölden på baksidan var sönder rostad. Hur svårt är det att byta dom bak? Dom var ju inte så dyra annars :) Mvh | |
|
Hej! Antingen gör du som jag, när jag bytte på min E36 nu i våras: Sätt vinkelslipen i den ruttna skölden, skruva ur skruvarna som håller fast den och bryt loss. Kapa den nya skölden på det smalaste stället, det går sedan att "vrida dit den". Sätt svetsen i den nya skölden och gör den hel igen. Fäst den nya skölden med skruvarna efter att du slipat och rostskyddat svetsskarven. Klart! Eller så är det ut med drivaxeln/lager som gäller. Tyckte det var lite för mycket bök för en så enkel grej... /Magnus, BMW CS # 07317 Mina bilar: Länk |
|
|
Bild: Länk /Magnus, BMW CS # 07317 Mina bilar: Länk |
|
|
Så här gjorde jag: Länk |
|
|
Jag hade problem med att handbromsen fastnade dragen på E46touringen utan att det var frostigt ute och det var rost i sköldarna där infästningen sitter. Att byta dem, ledde till att jag bytta skivor sm var slitna men itne slut och byter man skivor så byter man backar som inte heller var slut. Inte gratis om man har nyfsat central tumme som jag och måste låta verkstaden göra sådant. Men bra bromsar bak blev det köpet. Minns inte prislappen men kanske var det 8000, för att fixa handbromsinfästningen i bromsskälden och på köpet fick jag nya skivor och belägg bak. Inga glada pengar. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Detta löste sig somsagt! Nya skivor,belägg, backar och bromsköldar blev det :) Allt fick väldigt smidigt.. Var lite lurigt att lossa dom två 16 skruvarna med smal skalle och dom två tio skruvarna! Men det gick fint :) Tack, mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.