AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.350

Precis köpt e61, några frågor b.l.a ang baslåda

Mo
5
MolleGbg
525i E61 Touring -04
320i E36 cab -99
Hej. Köpte i måndags en 525i e61 efter många års drömmande. Är nöjd med det mesta men det är några saker jag skulle vilja ändra på.
Har en baslåda med slutsteg från den gamla bilen som jag gärna skulle vilja montera i denna eftersom ljudet tyvärr är något av det sämsta jag hört. Tror jag har den enklaste stereon/högtalarna, frågan är vad som behövs? Finns det lågnivå i originalstereon, vilket jag inte tror? Behöver jag byta några högtalare?
Är det helt uteslutet att byta stereon mot en "vanlig"? (Tänker på ratt-och joystickstyrningen som man givetvis förlorar, finns det fler nackdelar om det ens är möjligt? Köpte en Pioneer med ALLT för några månader sedan till min S60 som enligt mig är många gånger bättre än den som sitter i BMW:n)

Har en telefonlur-knapp på ratten, kan man på något sätt ansluta en mobil till bilen?

Kommer säkert fler frågor senare om någon är snäll nog att svara! :)
Re
647
Residence
M5 E39 Imolarot
M5 E39 Carbonblack
Finns du i Sthlm så kan du få se min lösning . Kör dubbla 12" i skuffen och original högtalare . Låter brutalt efter mycket tuning på ljudet
Mo
5
MolleGbg
525i E61 Touring -04
320i E36 cab -99
Låter intressant, är tyvärr långt ifrån Stockholm..
Det kan inte låta något vidare residence, sorry men basen måste ju köra över de totalt usla framsystemet?!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.