AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.651

Värdering 325i touring LCI -09

Hej, vad tror panelen man kan begära för en manuell 325i touring med facelift? 2 ägare, 9100mil, svartmet, Comfort + Advantage paket samt xenon och svart skinn. Normalt skick.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Jadu, på denna tröga marknad... 145'?

----
BMW CS/SC #6212
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
140' +-3%
Om man kollar på blocket så ligger billigaste LCI´n på 174" skiljer det så mycket jämnfört med verkligheten?
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Prova och berätta hur det går.
Jag jämför med van en 320d med motsvarande mil och utrusning kostar.
Mvh
Är inte riktigt dags än, men jag återkommer med annons.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Mats - hur tänker du då? De jag hittat just nu är företrädesvis från handlare och du skall klart under dem för att få ett jämförbart pris. (Kollade på -08 - -10 och i hela Sverige och blocket har just nu 12 bilar ute varav två är privat.)

Om du inte har så bråttom med försäljningen kan du säkert öka lite men därmed riskera få vänta längre på ett avslut.

----
BMW CS/SC #6212
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Narvselius, -08 är innan facelift och jag tror man kan se en tydlig skillnad mellan -08 och -09 i.o.m. det.

Narvselius
Alfa o BMW
Grelle - helt riktigt, och denna prisdifferens är medtagen i min beräkning.

----
BMW CS/SC #6212
Narvselius, anledningen att jag inte vill sätta ut bilen riktigt än är att jag är i stort behov av den tills jag har köpt ny. Jag förstår inte riktigt vilka bilar refererar till i din sökning? Kollar jag så är den billigaste för 144" hos handlare egentligen 2007a med gamla motorn och givetvis pre-facelift. Finns någon privat 2008 pre-facelift det begärs 149". Första facelift 325an ligger på 174" hos handlare. Sen vet jag att det givetvis diffar mellan vad som begärs och vad bilarna säljes för i verkligheten.

Det kanske är någon här som har sålt eller köpt någon hyffsat jämnförbar bil den närmsta tiden och kanske vill dela med sig?

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Sålde en M-sportad 325iT -08 i vintras. Den fick jag 141' för och det var inget större intresse. Bilen var i utmärkt skick och hade gått 13000 mil.

-------
//Lövet
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Har den Dynamic-paketet (Sportstolar, sportratt och M-chassi)?
Japp det har den. Har för mig det heter comfort+advantage men jag kanske har fel? Utöver det är det xenon, skinn och belysningspaket. Eftermonterad utrustning Defa motor och kupevärmare.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
När faceliften kom hette det Comfort och Dynamic. Sen kom advantage tillbaka som paket, men -09 var det C & D som gällde.

Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Belysningspaketet, som inte är ett paket utan en utrustningsdetalj ingick i ett av de andra två. Kommer tyvärr inte ihåg vilket av dem.

M-paketet var det tredje paket som fanns att välja. Sen en massa annan utrustning i lös form såklart.

bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Jag har en liknande som jag hämtade ut ny i maj 2009 och som nu gått 4800 mil. Den har jag till salu här på AP. Jag tänkte sätta ut den på Blocket också när det börjar dra ihop sig till leverans av den nya bilen. Men det verkar vara svårt att få vettigt betalt för den privat så jag låter nog bli Blocket. Jag får betydligt mer i inbyte än förslagen som Mats N får här. Då blir tajmingen perfekt och jag behöver inte lägga någon tid på en eventuell försäljning. Dessutom kan jag sälja vinterdäcken separat eftersom de inte ingår i inbytet.

"BMW six appeal"
Bood, tycker din bil ser riktigt fin ut och bra prissatt med tanke på mil. Tror dock du inte når så många att enbart annonsera ut den här. Sätt ut den senare på Blocket så når du en betydligt bredare publik. Ligger ingen vettig 325 touring med facelift ute under 180"

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.