AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
677

540i/6 -97 Bränsle problem

Hej! Igår kväll när jag startade min 540 efter att den varit avstängd efter 10 minuters färd gick den ungefär som jag inte skulle haft någon bensin i tanken.

Idag tog jag upp pumpen efter och tvångskörde den på arbetsbänken, den gick men väldigt dåligt och stannade i mellanåt för att tillslut stanna helt och bli glödhet.
Så jag stack iväg och köpte en ny pump, den surrar fint och pumpar soppa.
men bilen går fortfarande lika illa. precis som att den inte får något bränsle.
När jag tar bort slangen ifrån pumplocket har det istortsätt ingen bensin i slangen, inte något tryck iallafall, det har det varit innan när bilen gått som den ska.
Istort sätt ingen soppa i returen heller, men om jag tar bort retur slangen med bilen igång så flödar det väldigt friskt i returen.

Får inga felkoder heller. Någon som har några ideer?
No
358
Noel
E65 BMW 745 -02
E39 BMW 530dAT individual -99
Bytt bränslefilter?
Japp det har jag gjort. Nu har det löst sig. När jag fick slut på ideer tog jag tryckluft och blåste i kedningarna bak mot tanken ifrån filtret. Tänkte att det skadar väl inte. O nu går bilen som den ska igen.
Jag tar tillbaka de där om att den går bra. Det är mycket bättre, men symtomen finns kvar.
Om jah gasar för mycket och för länge börjar den gå dåligt. Och om den står på tomgång för länge.
Sitter det någon typ av bränsletrycksregulator på dom här bilarna?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.