|
|
|
|---|---|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
hej på er. Just hemkommen från vip visning på nya MB S-klass.. flaggskeppet hos rivalen är nu avtäckt. Har själv haft en W221, och gillar glidar bilar. Instrumenteringen var två stora ipad skärmar, klart coolt. Det var WIFI i bilen, distronic plus är nästa steg på farthållare. nu är det inte bara följa efter i hastighet, utan även svänger upp till 15%. Krockskydd bakifrån. Kommer man mot en korsning, bygger bilen upp bromstryck innan du ens satt foten på pedalen, för att när du kommer åt den blir det stop direkt. å jag som tyckte min F11 hade mycket kul saker, de har fan hänt mycket sedan min första bil, en saab 99-76, med enport förgasare, och då ville jag har super modellen med två.:) |
| klart imponerande bil men vill man köra eller åka den? | |
|
Jörgen: Härligt, låter underbart. Speciellt det med den aktiva farthållaren. Man får ju se upp i kurvor på bilar utan styra efter funktion. Mvh Stephan |
|
| Lite off topic men i somras på bilsemestern genom Tyskland gled jag bredvid nya S-klass på Autobahn. Fotade den lite på skoj när det var långsamgående köer vid Stuttgart och när den var precis bredvid kände jag till och med igen föraren: Matt Damon(!!!) som tydligen var i landet och filmade. Drog ner rutan och frågade om det var han varpå han skrattade och gjorde tummen upp innan han drog på för fullt. Trodde inte mina ögon och reagerade först på att bilen var ute i trafik redan då jag såg min allra första på Tysklands GP i Nurburgring där MB visade upp den i en monter. Mäktig känsla får man av denna flaggskeppsmodell :-) | |
|
Stilren : Jag har för mej att Matt Damon var i Tyskland och spelade in en film. The Monuments Men heter den. Inspelad i Tyskland och USA. Så det kan nog ha varit han! /Bellamy |
|
|
Var också på plats och det är alltid kul att få en liten titt in i framtiden! En sak är säker, bilarna kommer ha många LCD-skärmar framöver :) |
|
| Edit: Matt Damon är ju en stor Prius förespråkare, så det var väl kul för honom att få sätta sig bakom ratten på en S-klass :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.