AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
541

Bil som är som säkerhet för lån...

Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Jag undrar om hur man gör om man ska köpa en bil som är som säkerhet för ett lån? Hur löser man lånet? Ska man ta över lånet och lösa det själv eller?
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
jag skulle personen låtit lösa lånet eller hitta en annan bil!
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Jag tänkte om man ska dra av låne summan från priset och sen lösa lånet, eller kan man inte göra så?
ps
399
ps
9-5 2.0t Biopower -05
Köp inte en bil som är belånad, det kan uppstå en massa tjafs efteråt. Leta hellre reda på en annan, obelånad, bil så minimerar du risken för problem.

Om du nu tvunget ska ha just den här bilen så se till att lånet blir löst *innan* du köper bilen, skriv inte över dig själv som låntagare.
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Lånet löses av nuvarande ägare och personen brukar ha ca 10 dagar på sig att betala in restskulden. Lånet följer alltså inte bilen. Sen måste leasingbolaget häva spärren i bilregistret så ägarbyte kan ske. Det bästa är om ni går till banken och betalar in restskulden tillsammmans och sen faxar in det till finansbolaget! Du som ny ägare sparar en kopia, f.d. ägare en kopia. Kan lätt bli "Monument 22" eftersom du inte vill släppa dina pengar till säljaren och säljaren behöver dina pengar för att betala restskulden!
Ett annat alternativ är att överta skulden och då får man be finansbolaget skicka överlåtelsepapper och sen ska finansbolaget göra en kreditbedömning av Abbe, och det vet vi ju alla hur det slutar..:D)

M V H
Stephan

Länk
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Stephan: "Monument 22", egen version av Hellers gamla bok Moment 22?
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
japp....:)

Länk
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
ehm... får man inte ta över ett lån om man har 33 betalnings anmärkningar?!! :-) Nej allvarligt, jag fick reda på själva lånet i sig när jag ringde bil firman som ägde den innan nuvarande ägare, sen fick jag inte tag på killen som äger bilen tills nu, det är ett väldigt litet lån på bilen just nu, men han som äger bilen förslog att vid en eventuellt bil affär så går vi till banken och löser denna lån innan ägar bytet. Så det ordnar sig om jag slår till, bilen i fråga är en 320T.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.