|
|
|
|---|---|
| Har en e36 compact som läcker olja. HAr varit på GDS hallen under lunchen och lokaliserat läckaget till runt oljefilterbehållaren. Men inte från själva oljefilterbehållaren. Alltså en bit under denna. Läcker mer och mer nu ganska mkt varje dag. Någon som förstår från var denna kan läcka? | |
|
Det är inte helt ovanligt att packningen mellan motorblocket och filterhuset börjar läcka. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Bra tack! Skulle faktiskt kunna var det. Har du egen kunskap hur man går tillväga för att byta denna på bästa sätt? |
|
| Hände på min E39 också, bmw bytte den och även ventilkåpspckning för 4 lax tror jag det var, helt ok med tanke på att jag inte hade skunskapen eller orken själv. | |
|
Passa på att byta ventilkåps packning samtidigt som du byter den till filter behållaren. Tänk på att även köpa extra tätning till detta och smeta på båda sidorna av packningen. Så du är 100% du får det tätt. Kan tyvärr inte hjälpa dig med packningen till oljefiltret pga jag inte gjort det. |
|
| Denna här var bra. Länk | |
|
Bör inte vara så svårt att byta den packningen heller till Oljefilter behållaren. Vet inte hur trångt det är när det sitter på plats. Länk |
|
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
När jag bytte ventilkåpspackning använde jag lite extra Permatex Ultra Blue Länk som rekommenderats ofta här på Autopower. Jättebra produkt tycker jag. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.