|
|
|
|---|---|
|
Har nu hittat en för övrigt utrustningsmatchande f11 förutom att den inte har komfortstolar, utan "bara" sportstolar, det är en 520d 2011 M-sport, Kan man rent praktiskt byta till komfortstolarna? Eller vad behövs göras? Nån som vet? Å fråga inte varför inte sportstolarna duger:) käns som att det är en diskussion försig:) | |
|
Hur mycket är du beredd att betala för att få komfortstolarna? Jag fiskar alltså inte efter svaret så billigt som möjligt utan vad är du max beredd att betala? 10kkr? 20kkr? 50kkr... Det gör det enklare att ta ställning till problemet. __________ Mvh Grelle |
|
|
Det finns bra trådar som beskriver hur komplicerat det är att byta från sportstolar till komfortstolar på E6x-serien; det är inte Plug-n-Play, direkt, men det går. Jag antar (men vet inte) att det är samma på F11:an; du måste koda om och dra nya kablar, det räcker inte att bara skruva fast komfortstolarna och plugga in... ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Ja de var bra att du frågade för jag glömde skriva det att jag e beredd å ge 20k för å få det, bilen ligger nämligen 20k under mitt maxbelopp, nån som har koll på vad sportstolarna vs komfortstolarna kostar när man beställer bilen? E ju så klart dyrare att eftermontera men ändå kul å veta priset. | |
| För att få komfort med bilen så är det stolar + skinn. Har inte exakt i huvet vad det kostar till F11, men säkert runt 30' extra mot del-elektriska sportstolar med tyg. Har för mig att det är nästan på kronan lika dyrt som sportstolar med svankstöd, el och skinn. | |
| Glöm inte att du kommer inte få el-ratt med minne om du eftermonterar komfortstolar. | |
|
23500:- kr kostar komfortstolarna 6300:-kr kostar sportstolarna vid nybeställning, känns som att min dröm på att klara sig under 20k är omöjlig, får helt enkelt spara ihop lite slantar till och gå upp i max belopp så kanske det dyker upp en med "rätt" utrustning:) |
|
|
Det kanske går att använda stolar från F01 då både det läderklädda ryggstödet och sitsramen är densamma på F01 och F10/F11. Du kan kolla vidare på övriga detaljer. Då klarar du budgeten med dessa stolar Länk det finns även andra stolar/annan inredning som är nära eller inom budget. Dock behöver det ändras eller du inte klarar av att montera stolarna själv är budgeten körd. Jag hittar ingen som har bytt stolar, endast en som frågar om det på det Tyska F10forumet utan att få svar. Du blir nog pionjär! Mvh Stephan |
|
| Du glömde lägga till skinnet i din kalkyl, det är ett "måste" option till komfort. Så komfortstolar kostar min 44500 mot sport som kostar min 6300. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.