AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
622

Hur är en cab som året-runt-bil?

Mi
168
Micke Andersson
325i Coupé -92
Finns det några här som kör sin M3-cab året runt? I sådana fall, hur fungerar det? Något som strular då minusgraderna kommer smygande?

Tycker det ser så jäkla skönt ut att få utnyttja caben under sommaren, men har inte plats för en liten extrabil under vintern.
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Tjenare, hade en cab innan nuvarande bil, inte en M3 men en 318, men principen är väl detsamma. Förra vintern var jag hem till Sverige och då var det ner till -20 grader och mycket snö och jag använde inte ht och det var inga problem. Dock så kan det ju vara bra med ht för att inte slita ut cabben (salt!)

//Robban
BMW CS #4729
Länk
Det är inte samma sak med en M3:a, stor motor med mycket kraft + kraftig motorbrom är ingen hit på vintern.
Det är synd&skam att lägga in bilen i salt.
Agge
Själv kommer jag inte köra med bilen på vintern. Den är för fin för det, och så är det farligt.

MVH
//Agge
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Ok det ar storre motor men det gar att ta det lite forsiktigare ocksa:) Vill man gora det sa tror jag det inte ar nagra problem, jag menar bilen ar ju inte konstruerad enbart for att anvandas pa sommaren, sedan om man vill gora det for att behalla den i toppskick det ar en annan femma.

//Robban
BMW CS #4729
Länk
fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
Jag kommer att skaffa vinterbil i höst. Även om det säkert skulle fungera att köra året runt så vill jag inte utsätta bilen för vägsalt etc.

Istället för att köpa hardtop, fälgar och vinterdäck så får jag en skapligt fin vinterbil (givetvis en BMW) för samma pengar.

/Fredrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.