AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.327

35 eller 30? Finns det fallgropar?

Visa användare
16
Uffeason
Z4 Sdrive 35i
Står i begrepp att skaffa min första BMW och har fastnat för Z4 (E89), vars linjer är hänförande vackra.
Står just nu i slutförhandling mellan ett par 35i respektive 30i med automatlådor.
Årsmodellerna pendlar mellan 2009 och 2010 och de objekt jag kikar på är alla sidoimporterade.
Har provkört bilarna och visst är det rappare tempo på 35 än 30, men finns det ekonomiska eller tekniska risker/fördelar med det ena eller andra?
Tacksam för expertisens råd här på Autopower
ar
457
argungu
118i -20
Jag tillhör inte expertisen men vill ändå framföra att jag är mycket nöjd med min 30i. Gillar att ha en klassisk BMW 3,0 bensinsexa utan turbo (en av de sista i sitt slag).

/Erik
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
3.5i är en väldigt lättrimmad konstruktion som enkelt går att skrämma upp till 400+ hästar. (Speciellt tidiga årsmodeller med n54 motor)

Med3.0 så får det nog vara som det är med effekten

/DJ
Visa användare
16
Uffeason
Z4 Sdrive 35i
Det var just det där med att skrämma upp 35. Utifrån den informationen jag fått så är dessa turbos tämligen känsliga och det känns inte helt enkelt att få historik när det handlar om import.
Har kört både 30 och 35 och klarar mig säkerligen med en 30, men samtidigt är 35orna på marknaden ofta mer välutrustade. Den extra knuffen är rätt kul likaså;-)
Visa användare
39
mannen 47
Bmw Z3 M Roadster 1997
automatlådor ?????????
Visa användare
16
Uffeason
Z4 Sdrive 35i
Det blev en 35 med DKG. Nu blir det några dagars väntan innan avhämtning
grattis. z4an är riktigt vacker..vad blev det för färg?
Visa användare
16
Uffeason
Z4 Sdrive 35i
Det blev en klassisk silver med svart läder
Sökte förgäves en Havannabrun med ljus läderklädsel, men fann inte rätt objekt.
Visa användare
789
johmei
335i E92
Turbona är knappast känsliga för trim. Det som är en vanlig åkomma på 35orna är glappande WG-armar. Detta gör att det skallrar vid låga varv utan belastning. BMW har inte haft annan lösning än att byta turbos och detta har blivit väldigt uppmärksammat. Att de skulle rasa av tunes/trim är väldigt ovanligt med tanke på den grad många bilar trimmat världen över. Jag Följer plattformen en hel del och de turbos som rasar gör det i exeptionella fall. Man får tycka vad man vill om trimmade motorer men N54 dubbelturbo är kanske lite skranglig men har underbart drag och tål väldigt mycket!!
Lycka till med nya bilen!
Visa användare
16
Uffeason
Z4 Sdrive 35i
Tack för den infon,som skapar ett inre lugn hos mig.
Tyvärr sitter det 19 fälg typ 296, där jag vett det varit problem med sprickbildning. Den som lever får se hur det utvecklar sig. I värsta fall får man skaffa ny uppsättning läckra hjul ;-)
Visa användare
16
Uffeason
Z4 Sdrive 35i
Hemkommen med nya bilen som ger ett välmående av sällan skådat slag!
Fälgarna var redan bytta till den mera förstärkta varianten, så är det bara att hoppas att det blir många sköna bekymmersfria mil
Visa användare
789
johmei
335i E92
Härligt!! Bilder?!
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Grattis till en riktigt rolig bil :-)

/DJ
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.