AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.160

Sportläge på automatlådan

pu
3
puffe
520d E61 2007
hittade denna och man blir ju lite småsugen
Länk
Pe
77
Pelvan
Bmw 525IXa Touring 2006 M-sport
Audi Allroad B8
Bmw 2002 1973 med dubbla dellortos för välljud.
Jodå nog blev man sugen allt! No-brainer känns det som. Var köper man den och vad gör den för effekt på bilen? Rappare växlingar? Snabbare gasrespons? Vill ha sportläge på min m-sport!
BA
453
BABA
Bmw 528 IA
Tror det är bara lampan som tänds i instrumentpanelen. Så tror folk att bilen går bättre .
Ka
19
Kai-el
525Xi Touring - 06
Jag fattar inte?! Vilken modell av 5-serien funkar detta på? Har sett ett par videon tidigare men förstod inte varför eller hur det kommer sig att "Sport" dyker upp i Displayen. Jag har en 525xi -06. Kan det exempelvis funka på den? Jag är nog inte så sugen på testa men kul att veta :-)
Vilken modell har den så kallade sport moden från början?

Med vänlig hälsning: Kai
BA
453
BABA
Bmw 528 IA
Sport auto kunde man beställa mär man köpte bilen ny det var tex paddlar på ratten och en automatlåda som svarade snabbare än vanlig
3M
718
3MW
E36 Ti
BABA: Inte kunde man beställa det till E60 E61 pre-LCI?
Det är LCI som man kunde beställa SAT lådan till. För vad jag vet fanns inte ratt paddlar på pre-lci (förutom SMG lådorna)

Vidare funkar den Modden på alla E60 E61 pre lci oavsett motor.

Jag har gjort det på min bil, känner att det blir liiiiiiiiiiiiiiiiiite snabbare gas respons men jag tror det mest är placebo effekt :D
Däremot är det snyggt med sport lampan i huset så det känns som att jag får 50hk mer :P
BA
453
BABA
Bmw 528 IA
Det kan nog stämma !

Det finns många symboler man kan tända med datan men det är bara symbol ingen verkan : ) .........

Däremot av ny mjukvara i lådan gör den smidigare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.