|
|
|
|---|---|
|
Hej Alla där ute. Är det någon som sitter på tips eller kontakter var man hittar Abs givare bak till en Honda Civic 1992 JFL 732 Har hört med alla möjliga i branschen men alla utom Honda själva går bet. Dom ska däremot ha 3326.- st och jag behöver 2 i detta fallet :( Har letat lite på E-bay men lite krångligt att hitta rätt Tar tacksamt emot tips. | |
| Ring runt å kolla på dessa demonteringsobjekt-Kan ju sitta kvar på nån av dom: Länk | |
| Bra tips. Kollade bara demonterade fordon hos laga/bildelsbasen men tänkte aldrig så långt.. Kollar upp det. | |
|
Har du kollat med www.mister-auto.se ? Där söker du via ditt reg.nr. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Har ring runt till skrotarna. Ingen lycka. Tydligen ovanligt med abs bak dessa år. En del ville inte bemöda sig för dom går ändå sönder när man tar ur dom, och visst kan förstå det:( Mister -auto har inga i sitt sortiment heller tyvärr. |
|
|
Kolla på denna sidan och se om du hittar rätt sprängskiss så du får fram numret till din del så blir det enklare och söka på typ E-bay. Länk |
|
|
ABS monterades på följande modeller av Civic EG/EH/EJ generationen: VTI (såldes i princip endast som 92a i Sverige), ESI-1995 (ej tillgängligt på 92-94 årsmodell) och som tillval på Coupén. Övriga modeller gick inte att få med ABS ens som tillval. Obs gäller Europa, i USA fanns andra modeller men ABS var ovanligt även där. Dock sålde Civic mycket bättre i Nordamerika så chansen är större att hitta sensorer där. Om jag var du skulle jag ta reda på artikelnumret på sensorn/sensorerna från Honda och fråga om numret på dessa sensorer: Länk Länk Mvh Stephan |
|
|
Länk |
|
| Det finns en rullgardinsmeny på sida där det går att välja modell årsmodell. | |
|
Tack så mycket grabbar:) Nu börjar det lätta lite, ska bara demontera en abs givare i morgon så jag ser att den visuellt är likadan så blir det en på e-bay även om jag ännu är ganska ovan att handla där. (men man lär sig) Stephan 735i. nr jag fått fram är ALS 796 och ALS 791 och oem alternative 57475SR3A01, 57475SR3A02, 57475SR3A03 Återkommer om hur det går. Det som retar mig lite är att det ska vara så krångligt/dyrt i Sverige. (men det tar vi i en annan tråd) |
|
|
Beställde 2st abs givare från rockauto.com (usa) i Torsdags 29/8. Grejorna kom idag 3/9. 1735.- i Svenska kr för båda ink frakt. Det är annat än den lokala Honda nasaren som skulle 6652.- och ca 4veckors leverans. Ikväll pillar jag dit grejorna :) |
|
|
Det var det jäkligaste vad dyrt. Tur att man kör Porsche så det går att få tag i delar till rimligt pris... ;-) MVH Christofer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.